Indrek Neivelt. Foto: Scanpix

Arvestades tänast olukorda ja võimalikke tulevikustsenaariumeid, oleks meile Rail Balticust rohkem vaja korralikku maanteed Euroopasse ja ka lennuliine. Tuleb aru saada, et kõikide projektide jaoks meil võimalusi ei ole, kirjutab ettevõtja Indrek Neivelt oma blogis.

Neivelti sõnul lähtub Rail Balticu projekti läbisurumine mitte peremehelikust, vaid moonamehele omasest mõtteviisist, mille kohaselt tuleb Euroopa Liidult saada olev raha uue raudtee ehitamiseks ära kulutada, hoolimata sellest, et seda raudteed ei ole sellisel kujul Eestile vaja.

"Rail Balticu maaletoojad on pidanud viimasel ajal tunnistama, et reisijate vedu ei olegi tähtis. Tänase jutu põhjal saan aru, et raudteed on vaja kauba vedamiseks ja peamiselt just Soome kauba vedamiseks. Samas soomlastel mingit vajadust raudteed mööda kaupa vedada ei ole. Nad ei taha kaubavedu garanteerida ega tulla ka kaasaktsionäriks. Ehk oma nahka nad mängu ei pane," kirjutab endine pankur ja toonitab, et teda teeb selline olukord väga ettevaatlikuks.

Soomlased on meist majandusasjadest oluliselt kogenenumad ja targemad. Ja kui nemad ei ole nõus riske võtma, siis me peaksime veel mitte üheksa vaid üheksakümmend korda mõõtma enne kui lõikama asume.

"Soomlased on meist majandusasjadest oluliselt kogenenumad ja targemad. Ja kui nemad ei ole nõus riske võtma, siis me peaksime veel mitte üheksa vaid üheksakümmend korda mõõtma enne kui lõikama asume."

Neivelti hinnangul teostub Rail Balticu apologeetide arvamus, nagu koliks suur osa praegu maanteed mööda sõitvast kaubast uue raudtee valmimisel rööbastele, üksnes juhul, kui selleks rakendatakse administratiivseid meetmeid ehk kehtestatakse autotranspordile kõrged maksud, ent see muudab elu Eestis veelgi kallimaks.

"Arvestades tänast olukorda ja võimalikke tulevikustsenaariumeid, oleks meile rohkem vaja korralikku maanteed Euroopasse. Ja loomulikult lennuliine. Tuleb aru saada, et kõikide projektide jaoks meil võimalusi ei ole. Meil ei ole ei raha ega ka ehitusvõimsusi, et ehitada järgmise kümne aasta jooksul valmis nii raudtee kui ka peamised maanteed kolme-neljarealisteks. Ühe peab valima. Parteide lubadustes võivad mõlemad korraga kirjas olla. Tegelik elu nii ilus ei ole."

Ühtlasi peaks Neivelti hinnangul valitsus suurte infrastruktuuriprojektide elluviimiseks võtma laenu, et need ei jääks piisavate rahaliste vahendite puudumise tõttu teostamata.