Haridus- ja Teadusminister Mailis Reps. Foto: Scanpix

Eile pärastlõunal andis Varro Vooglaid SAPTK nimel haridus- ja teadusminister Mailis Repsile üle ligi kahe tuhande inimese poolt allkirjastatud petitsiooni, mille kaaskirjas rõhutas ta vajadust seista selle eest, et Eesti lasteaedadest ja koolidest ei tehtaks sarnaselt paljudes Lääneriikides toimunule perekonna- ja abieluvaenuliku homo- ja sooideoloogia kasvulava. Avaldame petitsiooni kaaskirja tervikuna.

Lgp Mailis Reps!

Pöördume Teie poole seoses murega tõsiasja pärast, et Eesti koolides ja lasteaedades levib üha laiemalt niisugune seksuaalkasvatuse ideoloogia, millega on võimatu nõustuda ja leppida.

Ühtlasi anname Teile kui haridus- ja teadusministrile üle ligi kahe tuhande inimese poolt allkirjastatud petitsiooni, millega nõuame, et

  • Eesti koolidest ei tehtaks perekonnavaenuliku ning perekonna ja abielu tähendust moonutava ideoloogia kasvulava,
  • et homo-ja sooideoloogiline propaganda kõrvaldataks koolides kasutatava­test õppematerjalidest ning
  • et koolides ja lasteaedades tõstetaks süstemaatiliselt esile loomuliku perekonna ja selle aluseks oleva truu abielu ideaale, samuti mehelikkuse ja naiselikkuse ning isaduse ja emaduse ideaale.

Eesti Vabariigi põhiseadus ütleb paragrahvis 27 lõige 1, et perekond rahva püsimise ja kasvamise ning ühiskonna alusena on riigi kaitse all. Sellest põhimõttest peaks lähtuma ka riiklikud õppekavad ning omakorda neist lähtuv õppe- ja kasvatustegevus haridusasutustes. Ühtlasi peaks selle põhimõttega vastuolus olevad ideoloogilised ambitsioonid haridusasutustest eemal hoidma, alates perekonna ja abielu olemusliku ümbermääratlemise taotlustest ning lõpetades laste sooidentiteedi moonutamise ja selle osas segaduse külvamise püüdlustega.

Samuti peaks koolides lähtuma rangest austusest põhiseaduse paragrahvis 27 lg 3 sätestatud põhimõtte vastu, mille kohaselt vanematel on õigus ja kohustus kasvatada oma lapsi ja hoolitseda nende eest. Selle põhimõtte rõhutamine on seda olulisem, et viimasel ajal püütakse seksuaalkasvatuse ja inimeseõpetuse loosungi all üha enam tuua koolidesse ja isegi lasteaedadesse sisse ideoloogilist kasvatustööd, mis eitab vanemate loomuseaduslikku primaarsust oma laste maailmavaatelise kujunemise suunajatena.

Lääneriikide kogemusest teame, et inimloomuse reaalsusega raskelt vastuolus oleva ja elementaarseid moraalseid põhimõtteid eitava inimese- ja seksuaalkasvatuse juurutamine ei ole mitte kusagil andnud häid tulemusi. Kõikjal Lääne ühiskonnas on viimase poolsajandi jooksul paralleelselt selle ideoloogilise programmi juurutamisega plahvatuslikult kasvanud abielulahutuste, purunenud perekondade ja vaid ühe vanemaga kasvavate laste hulk, samuti abortide, suguhaiguste ja pornotarbijate ning seksuaal- ja sooidentiteedi hälvete levik.

Viimase dekaadi vältel palju intensiivsemaks muudetud inimese bioloogilise soo ja sooidentiteedi loomulikku kokkukuuluvust eitava gender-ideoloogia pealetungi kontekstis paisub pidevalt ka nn soovahetusest huvitatud laste ja noorte arv – kümnekonna aastaga on see paisunud kümneid ja koguni sadu kordi –, ilma et see tooks neile lastele igatsetud hingerahu ja õnnelikkust. Vastupidi, selle kõige taustal pidevalt kasvab depressiivsete ja muul moel sügavalt õnnetute laste ja noorte osakaal.

Lääneriikide kogemusest teame ka seda, et võitlus lasteaedade ja koolide muutmise pärast perekondlike elukäsitluse suhtes vaenuliku ideoloogia juurutamise ja levitamise ning seeläbi laste loomuliku kõlbelise tunnetuse moonutamise vahendiks ähvardab ka Eestis muutuda senisest palju tõsisemaks. Näiteks Ühendkuningriigis, Kanadas ja Ameerika Ühendriikides, ent ka Rootsis, Saksamaal ja Hollandis on koolides juurutatud sedavõrd rüvedad ja ebamoraalsed seksuaalkasvatuse programmid, mille kohene rakendamine Eestis tingiks vanemate revolutsiooni.

Samas on näha, et samalaadsete programmide kehtestamise nimel tegutsetakse Eestis taktikalistel kaalutlustel samm sammu haaval. Teiste hulgas töötavad selle nimel homo-organisatsioonid, eesotsas Eesti LGBT Ühinguga, mis on saanud sotsiaalministeeriumi kaudu suuri summasid riiklikku toetust oma ideoloogilise programmi levitamiseks õppeasutustes.

Nagu Te teate, on juba praegu Eestis kasutusel kooliõpikud, kus valetatakse lastele, nagu võiks täisväärtuslik perekond moodustuda ka homoseksuaalidest. Näiteks 2. klassi ehk 8-aastastele lastele mõeldud inimeseõpetuse tööraamatus on ilusa värvilise pildiga näidatud, et perekonna võivad kodustada kaks lesbilist naist. 6. klassi ühiskonnaõpetuse õpikus on aga erinevate perekonnavormide seas mehest ja naisest koosneva perekonna kõrval võrdväärsena välja toodud ka kahest mehest ja kahest naisest moodustuvad „perekonnad".

Selline ideoloogiline sõnum eirab elementaarset tõsiasja, et mitte kõik leibkonnad ei kujuta endast perekonda, mis on unikaalse kooslusena just mehe ja naise vastastikusel täiendavusel ja kokkukuuluvusel rajanev ning laste saamiseks ja üleskasvatamiseks mõeldud kooslus ning väärib just sellise ideaalina ühiskonna erilist austust, tuge ja kaitset – ainult niisugusena saab perekond tagada meie rahva ja kultuuri püsimise ning kujutada endast reaalselt ühiskonna alust, nagu põhiseadus ütleb.

Seejuures ei ole tegu teisejärgulise küsimusega. Terve arusaamine sellest, mis on perekond, on tihedalt seotud terve arusaamisega inimeseks olemisest ja inimlikult väärikast elust. Väärastada juba lastes arusaamist neist alustõdedest on mitte ainult vastutustundetu, vaid sõna otseses mõttes kuritegelik. Kui tahta reaalselt luua eeldusi eesti rahva ja kultuuri püsimajäämiseks ning seista vastu nende hävingut soodustavatele tendentsidele, siis peab domineeriva ideoloogia kiuste suutma seista ka riiklikul tasandil selle eest, et austus perekonna ja abielu ning nende aluseks olevate kõlbeliste ideaalide vastu oleks kompromissitu.

Just neist veendumustest lähtub petitsioon, mille Teile täna üle anname ja millest kantuna nõuame ühelt poolt soo- ja homoideoloogia koolidest eemal hoidmist ning teiselt poolt nii lasteaedades kui ka koolides abielu ja perekonna ideaalide ning nende aluseks olevate väärtuste ja vooruste au sisse tõstmist. Lastele peab olema tagatud võimalus kasvada moraalselt võimalikult terves keskkonnas, kus nende enese- ja maailmatunnetust ei mürgitata ideoloogiliste valedega. Vastasel juhul oleme tagasi justkui nõukogude ajas – olgugi et valed, mida lastele koolis sisendatakse, on transformeerunud, muutudes oluliselt salakavalamaks ja seega ka varasemast tunduvalt ohtlikumaks.

Loodame siiralt, et võtate haridus- ja teadusministrina põhiseaduse vaimus ette samme abielu ja perekonna ideaalide esile tõstmiseks haridusasutustes. Kindlasti on ministeeriumil võimalik neid protsesse õppekavade kaudu suunata. Seiske palun selle eest, et kõik lasteaedades ja koolides käivad lapsed kasvaksid algusest peale selges arusaamises sellest, mida abielu ja perekond tähendavad ning miks need on nii inimeste jaoks eraldi kui ka kogu ühiskonnale nii olulised institutsioonid. Vastav selgitustöö peaks olema hariduslikus protsessis keskse tähtsusega, just nagu ka nende ideaalide tõeks elamiseks vajalike vooruste kasvatamine.

Loodame siiralt, et mõistate meie siirast muret ja võtate seda tõsiselt, astudes ministrina samme, mida ootavad mitte ainult tuhanded nii eesti- kui ka vene rahvusest inimesed, vaid milleks kohustavad kõiki võimu juures olevaid isikuid nii põhiseaduse alusväärtused kui ka aus südametunnistus.

Lugupidamisega

Varro Vooglaid
Juhatuse esimees
SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks