
KAEBUS 

Pöördume Pressinõukogu poole seonduvalt 24. septembril 2019 Õhtulehes pealkirja “Rikkam kui 
paistab? Uudisteportaali Objektiiv sissetulekuid katab saladuseloor” kandva artikliga. 

Artiklis esitatud väide “Väikeannetused moodustavad SAPTK eelarvest vaid pisema osa ja suurem osa 
rahast tuleb avalikkusele täiesti teadmata allikatest” on otseselt väär ja rikub sellisena Eesti 
Ajakirjanduseetika Koodeksi punktis 1.4. sätestatud põhimõtet, mille kohaselt peab ajakirjandus-
organisatsioon kandma hoolt selle eest, et ei ilmuks ebatäpne, moonutatud või eksitav informatsioon. 

Esitatud väide põhineb Eesti Päevalehes avadlatud artiklil pealkirjaga “Objektiivi rahastus sõltub varju 
jäävatest suurannetajatest”, mille autor Vahur Koorits on lähtunud jämedalt vääratest eeldustest, nagu 
saaks SAPTK väikeannetusi vaid kaks korda aastas toimuvatest portaali Objektiiv annetus-
kampaaniatest. Tegelikult pöördume aga tuhandete toetajate poolt ca kümme korda aastas (kordade arv 
varieerub aastate lõikes), paludes erinevateks projektideks rahalist toetust, ja Objektiivi kampaaniad on 
vaid kaks sellist pöördumist ca kümnest.  

Samuti oleme juba kolm aastat kutsunud oma toetajaid üles vormistama SAPTK kasuks püsiannetust, 
mida paljud inimesed on ka teinud, tagades meile seeläbi väikestest annetustest igakuise püsiva 
sissetuleku lisaks kampaaniate raames tehtud annetustele. Mingeid suurärimeeste sadadesse 
tuhandetesse ulatuvaid annetusi ei ole me (kahjuks) mitte kunagi saanud – absoluutselt mitte ühtegi 
korda. 

See, et Õhtulehe artiklis vahendatakse Eesti Päevalehes esitatud väiteid, ei vabasta Õhtulehte vastutusest 
seonduvalt otseste ja jämedate valede levitamisega. Seepärast palume Pressinõukogul tuvastada 
Õhtulehe poolt Eesti Ajakirjanduseetika Koodeksi punktis 1.4. sätestatud põhimõtte rikkumine, just 
nagu ka koodeksi punkti 5.1. rikkumine, sest olgugi, et Õhtulehele on teada SAPTK kontaktid ja asi ei 

Pressinõukogu 
Pärnu mnt 67a 
10134 Tallinn



olnud ajakriitiline, avaldati SAPTK suhtes tõsiseid ja seejuures otseselt vääraid süüdistusi ilma meile 
kommentaari võimalust pakkumata ja meie seisukohta esile toomata.  

Oleks Õhtuleht enne oma artikli avaldamist pöördunud kommentaari saamiseks SAPTK poole, oleks 
saadud teada, et Eesti Päevalehe poolt esitatud väited on ühemõtteliselt valed ning sellisel juhul 
puudunuks ka mõte artikleid avaldada. 

Lugupidamisega 
 
Varro Vooglaid 
Juhatuse esimees 
SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks 


