Pressinoukogu
Parnu mnt 67a
10134 Tallinn

KAEBUS

P6ordume Pressindukogu poole seonduvalt 24. septembril 2019 Eesti Rahvusringhdilingu (ERR) por-
taalis pealkirjade “SAPTK tuludest enamus tuleb avalikkuse eest varjatud allikatest” ja “Majority of

family values organisation’s fund sources not known” all avaldatud artiklitega.

Artiklite pealkirju muudeti pdeva jooksul pérast seda, kui Objektiivis sai avaldatud minu kommentaar,
kus toin esile artiklite keskmes olnud vdidete toele mittevastavuse — pérast seda kohendati pealkirju nii,
et vdide oleks esitatud mitte ERRi poolt, vaid itksnes Eesti Pdevalehe vastavate vdidete vahendamisena

(vt vdljavotet kaebuse 16pust).

Esiteks rikkus ERR nende artiklitega Eesti Ajakirjanduseetika Koodeksi punktis 1.4. sdtestatud
pohimotet, mille kohaselt peab ajakirjandusorganisatsioon kandma hoolt selle eest, et ei ilmuks
ebatdpne, moonutatud voi eksitav informatsioon. Eestikeelses artiklis sisalduv lause “Seega sai SAPTK
vaikeannetajatelt ja kahelt suuremalt toetajalt kokku 112 000 eurot, mis on aga tiksnes 32 protsenti

SAPTK eelarvest” on otseselt ja ithemotteliselt faktiliselt vaar.

See vdide pohineb Eesti Pdevalehes avadlatud artiklil pealkirjaga “Objektiivi rahastus séltub varju jaa-
vatest suurannetajatest”, mille autor Vahur Koorits on ldhtunud jamedalt vdaratest eeldustest, nagu
saaks SAPTK viikeannetusi vaid kaks korda aastas toimuvatest portaali Objektiiv annetuskampaaniat-
est. Tegelikult po6rdume aga tuhandete toetajate poolt ca kiimme korda aastas (kordade arv varieerub
aastate l6ikes), paludes erinevateks projektideks rahalist toetust, ja Objektiivi kampaaniad on vaid kaks

sellist po6rdumist ca kiitmnest.

Samuti oleme juba kolm aastat kutsunud oma toetajaid iiles vormistama SAPTK kasuks piisiannetust,

mida paljud inimesed on ka teinud, tagades meile seeldbi vdikestest annetustest igakuise piisiva sisse-

SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks www.saptk.ee
Roosikrantsi 7-3a +3726801 290
10119 Tallinn info@saptk.ee



tuleku lisaks kampaaniate raames tehtud annetustele. Mingeid suurdrimeeste sadadesse tuhandetesse

ulatuvaid annetusi ei ole me (kahjuks) mitte kunagi saanud - absoluutselt mitte {ihtegi korda.

ERRi ingliskeelses portaalis avaldatud artikkel, millega vahendatakse samuti Eesti Paevalehe
valeviiteid, panustab sama moodi SAPTK rahastamise kohta eelnevalt kirjeldatud toele mittevastava
kuvandi loomisse. Kohe artikli esimeses 16igus avaldatud védide “The sources of around two thirds of self-
proclaimed family values organization Foundation for the Protection of Family and Tradition (SAPTK)
are unknown” on otseselt vale, sest SAPTK rahastamine on audiitori poolt iga aasta iile vaadatud ja kor-
rektseks tunnistatud ning puudub igasugune alus 6elda, nagu oleks kaks kolmandikku meie sihtasutuse

annetustest kuidagi vahem teada kui iiks kolmandik.

Tépselt sama vale on esitatud jargnevates lausetes: “Last year, SAPTK, which is behind news portal Ob-
jektiiv, received €351,350 in donations [...] €87,000 of this was amassed from smaller donations, and an-
other €25,000 came from two major donors, Vooglaid said. This totals €112,000, leaving a little under
€240,000 unaccounted for.” See vdide baseerub samale vairale eeldusele, nagu ERRi eesti keelses por-
taalis avaldatud artikli kohta juba selgitatud — tdele mittevastavale eeldusele, nagu saaks SAPTK

vaikeannetusi vaid kaks korda aastas toimuvatest portaali Objektiiv annetuskampaaniatest.

See, et ERRIi artiklis vahendatakse Eesti Paevalehes esitatud viiteid, ei vabasta ERRi vastutusest seon-
duvalt otseste ja jamedate valede levitamisega. Seepdrast palume Pressinoukogul tuvastada ERRi poolt
Eesti Ajakirjanduseetika Koodeksi punktis 1.4. sitestatud péhimoétte rikkumine, just nagu ka koodeksi
punkti 5.1. rikkumine, sest olgugi, et ERRile on teada SAPTK kontaktid ja asi ei olnud ajakriitiline,
avaldati SAPTK suhtes tosiseid ja seejuures otseselt vddraid siitidistusi ilma meile kommentaari voi-
malust pakkumata ja meie seisukohta esile toomata. Oleks ERR enne oma artiklite avaldamist poor-
dunud kommentaari saamiseks SAPTK poole, oleks saadud teada, et Eesti Pdevalehe poolt esitatud

vdited on themétteliselt valed ning sellisel juhul puudunuks ka moéte artikleid avaldada.

Viited meie poolt Eesti Paevalehe ja ERRi poolt levitatud valede iimberlitkkamisele Objektiivis lisati
ERRi artiklisse alles hiljem, artiklite algsetes versioonidest need puudusid téaielikult. Seejuures on siiani
ingliskeelses artiklis viidatud vaid minu eesti keelsele kommentaarile Objektiivis, aga inglise keelde tol-

gituna - erinevalt Eesti Pdevalehe valedest — pole vahendatud sellest sonagi.
Lugupidamisega

/allkirjastatud digitaalselt/

Varro Vooglaid

Juhatuse esimees

SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks



EPL-i vaitel saab SAPTK enamuse t
= | uludest
avalikkuse eest varjatud allikatest (4)

b Y

EESTI s . | ! -
JE . - & - &
L. " \ — .
Tana kell 07.49 ‘ . 3 e > e,
a \ K ’ b Y
Uuendatud: tana kell 15.27 Ny |
¥ v

..V‘

“ —“4\
—

-

v

s

ll

SAPTK tuludest enamus tuleb avalikkuse eest varjatud ... - ERR

\
udest-enamus-tuleb-avalik... ¥ Translate this page ]
i kiisimusele, kust tuleb tlejaanud SAPTK-le

jalise suhtlemiskeelu ... \

| https://www.err.ee > saptk-tul
9 hours ago - Vooglaid keeldus vastamast EPL-

laekunud raha. ... Varro Vooglaid sai Facebookilt niitid kuua|

=

SAPTK juht Varro Vooglaid. Autor/allikas: Anna Aurelia Minev/ERR

EPL says bulk of family values

oorganization's fund sources not known (2)

NEWS

ERR, ERR News
24.09.2019 09:56

Updated: 24.09.2019
13:09

y values organization's fund sources not ...
-organization-s-fund-sources.... ¥
ortal Objekdiiv, received €351,350 in

aily Eesti Péevaleht.

Maijority of famil
https://news.err.ee> majority-of-family-values
7 hours ago - Last year, SAPTK, which is behind news p
donations, the organization's head Varro Vooglaid told d




