Araabia Ühendemiraate 17. aprillil tabanud paduvihmad peatasid lennu- ja autoliikluse ning sundisid sulgema ettevõtteid ning koole. Uputuse osaliseks põhjuseks on riigi meteoroloogiateenistuse pilvekülv.
Araabia Ühendemiraadid alustasid pilvekülviga 2002. aastal parema veevarustuse tagamise eesmärgil ja seda hoolimata asjaolust, et riigi paljudes piirkondades puuduvad vihmavee ärajuhtimise lahendused, vahendab majandusuudiste portaal Mint.
Pilvekülvi tehnoloogia kujutab endast lennukitelt kemikaalide ja pisikeste osakeste – mis tihti on looduslikud soolad, nagu näiteks kaaliumkloriid – pilvedest vee välja meelitamise eesmärgil atmosfääri puistamist.
Ühendemiraatide Riiklik Meteoroloogiakeskus saatis Al Aini lennuväljalt pilvekülvi lennukid välja nii 15. kui 16. aprillil kokku seitsmel korral, et lõigata kasu sobivatest konvektsioonipilvede moodustistest.
Hoolimata üleujutustest nimetas Dubai meediateenistus taevast alla kallavat veehulka "headuse vihmadeks".
Meteoroloogiteenistuse ekspertmeteoroloogi Ahmed Habibi sõnul saadetakse pilvekülvi lennukid sobivate pilvede puhul alati välja.
Kui keskmiselt sajab Araabia Ühendemiraatides aastas sada millimeetrit sademeid, siis 16. aprillil sadas mõne tunni jooksul 150 millimeetrit.
Paduvihmade tõttu pidi üks maailma tihedama liiklusega lennujaamu Dubai International peatama tegevuse 25 minutiks. Rohkem kui nelikümmend väljumist tühistati ja saabuvad lennud suunati ümber.
Araabia Ühendemiraatide naabruses asuvas Omanis on paduvihmade ja üleujutuste tõttu hukkunud vähemalt 18 inimest.
Toimetas Karol Kallas