Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus esitles reedel, 13. jaanuaril, ligi 200 000 eurot maksma läinud promomaterjale, mis peaksid aitama Eestit maailmas tutvustada. Tulemused on pannud rahva kihama.
Kulutatud raha eest on loodud nii Eestit tutvustav veebikeskkonnd estonia.ee kui Eesti brändi koduleht brand.estonia.ee. "Kõik soovijad leiavad Eesti tuntuse kasvatamiseks vajalikuks tööriistad nüüd veebist," öeldakse promovideos.
Eesti eelistena nimetatakse videos digitaalset ühiskonda, puhast keskkonda ja leidlikke inimesi.
Eesti tutvustamiseks kasutatakse rändrahnu motiivi. Rändrahnu kujutavat rohelist latakat on hakatud juba pidama uueks Eesti märgiks ja see on pälvinud vastakaid reaktsioone, kuid selle loonud disainerite meeskonna liikmed Alari Orav ja Jan Tomson selgitasid, et tegemist on vaid šablooni või tööriistaga.
"I am so very proud. Estonia presented today our new beautiful brand," teatas kontserdikorraldaja Helen Sildna inglise keeles, väljendades niiviisi emfaatiliselt uhkust "meie uue ilusa brändi" üle.
Möödunud aasta detsembris õrritas Sildna Facebookis: "Teate mis, Eesti Disainimeeskond on täiega head tööd teinud. Varsti näete. Eesti teeb peagi imagoloogiliselt 10-aastase hüppe olevikku ja tulevikku. Saame lõpuks lahti sellest rukkilillepurusest rahvusromantikast! Väga rõõmustav :)"
Heameelt promomaterjali ja brändiloome üle avaldas ka meedias sõnakaks arvajaks tõusnud keskerakondlasest munitsipaalpoliitik Raimond Kaljulaid.
"Mul on hea meel näha, et ka riik õpib. Ettevõtjad vajavad lihtsaid tööriistu, kõrgekvaliteedilisi graafilisi lahendusi, mida saab mugavalt kasutada," ütles Kaljulaid ja lisas: "See ei olegi nii tähtis, millised need täpselt on. Peaasi, et on heade disainerite valmistatud ja kasutatavad."
Teisalt elavad inimeste reaktsioonid "Eesti uuele märgile" sotsiaalmeedias ja kommentaariumides oma elu. Näiteks on sotsiaalmeediasse postitatud hulgaliselt uut brändi tögavaid pilte.
Los Angelese eesti koguduse õpetaja Enn Auksmann tuletab aga meelde Taani karikaturisti Herluf Bidstrupi loomingut: "Mulle meenus üks kunagine Bidstrupi karikatuur moodsa kunsti kohta. Tõsi, autor ei osanud ilmselt kartagi, et keegi seda asja tõsiselt võtab ning "kunstnikud" selle tegelikult ka ära teevad…"
Õhtuleht aga vahendas järgmise piltuudise: