Euroopa parlamendi poolt 14. veebruaril 2023 vastu võetud otsus keelata Euroliidus alates aastast 2035 kõikide sisepõlemismootoriga autode müük on viimaks kogemas Euroopa Liidu suurima majandusvõimu vastuseisu.
Kuigi enamus Saksamaa kodanikest on vastumeelselt leppinud, et tulevik kuulub elektrisõidukitele, on vaid 22% sakslastest seda meelt, et tegemist on soovitava arenguga, vahendab portaal Wattsupwiththat.com. Enamus sakslasi ei ole elektrisõidukitest vaimustuses mitmetel põhjustel. Peamisteks argumentideks elektriautode kõrge hind, suur keskkonnareostuse jalajalg seoses akude tootmisega ja utiliseerimisega, aga ka elektrisõidukite tugevasti piiratud sõiduraadius ning suur mass.
Auto on jätkuvalt sakslaste peamiseks transpordivahendiks – 47% sakslastest kasutavad autot iga päev võrreldes 18%-ga elanikkonnast, kes kasutavad igapäevaseks liiklemiseks jalgratast.
Elektriautode arvukad puudused teeb eriti akuutseks tõsiasi, et sisepõlemismootoriga masinatele alternatiivid sisuliselt puuduvad. Vesinikul põhinevad autod jäävad ettenähtavas tulevikus futuristlikuks fantaasiaks seoses vesiniku tootmise väga kõrgete kuludega.
Saksamaa opositsiooniliider Friedrich Merz kritiseeris teravalt Euroopa Liidu sisepõlemismootorite keelustamise plaani, väites, et Saksamaa ei kavatse astuda transpordipoliitikas samme vastavalt urbaniitidest yuppie'de näpunäidetele.
Toimetas Adrian Bachmann