Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyen soovib kahekordistada Euroopa Liidu PR-eelarvet, tõstes selle 30 miljonilt eurolt 60-le miljonile.
EL-i PR-eelarve tõstmist põhjendatakse Ukraina sõjaga, vahendab Politico. „Eriliselt on just kriisiaegadel senisest olulisem kui kunagi varem, et demokraatlikud institutsioonid kommunikeerivad selgelt kõikidele kodanikele oma tegevusi suurte väljakutsete lahendamisel," sõnas komisjoni kõneisik.
Samal ajal vähendatakse PR-kulutuste suurendamise nimel Euroopa Liidu eelarves põllumajandusele, teadus- ja arendustegevusele, migratsioonile ja Erasmus-õpilasprogrammile mõeldud rahalisi vahendeid.
EL-i PR-eelarve suurendamine on sattunud juba kriitika alla ja seda kahel põhjusel. Esiteks on europarlamendi liikmetele arusaamatu, mida suurema PR-eelarvega tahetakse saavutada, teiseks on selgunud, et sõlmitud on suured lepingud Saksa PR-ettevõtetega, mis on teevad kaastööd Saksa valitsustega – kuhu on kuulunud mitmel ministrikohal ka Ursula von der Leyen.
„Veretuid informatsioonikampaaniaid on võimalik teha ka vähemate ressurssidega," sõnas Rasmus Andresen europarlamendi roheliste fraktsioonist.
„Ma tahaksin eurokomisjoni presidendilt teada, mida ta täpselt selle raha eest plaanib ja miks praegune PR-eelarve ei ole piisav, et täita eurokomisjoni kommunikatsiooniülesandeid," kritiseeris Johan van Overtveldt, belglasest europarlamendi eelarvekomisjoni esimees ja lisas, et PR-tegevuseks finantside äravõtmine Erasmus-programmist on „vastutustundetu" ja „mitteaktsepteeritav".
Toimetas René Allik