Telekomifirmad, mis on tänavu sügisel oma kliente järgemööda ees ootavatest hinnatõusudest teavitanud, kasvatasid mullu jõudsalt oma kasumit. Kui Tele2-e kasum ületas mullu 1,8 miljonit eurot, siis Telia kasum kerkis koguni üle 43 miljoni euro, vahendab ERR.
Elisa Teleteenused AS-i käive ulatus mullu ligi 56 miljoni euroni ning nende puhaskasum oli üle 11 miljoni euro. Võrreldes eelnenud aastaga kasvas kasum 32 protsendi ja käive ligi kolme protsendi võrra.
Elisa investeeris mullu põhivarasse 9,3 miljonit eurot. Ettevõttes töötas eelmise aasta lõpu seisuga 211 inimest.
Telia Eesti AS-i käive oli eelmisel aastal ligi 355 miljonit eurot ja kasum üle 43 miljoni euro. Seejuures ületas ettevõtte kasum tunduvalt nende 2020. aastal teenitud rohkem kui 27 miljoni euro suurust kasumit.
Telia toob oma aastaaruandes välja, et mullu oli nende investeeringute fookus võrguarendustel ning aastaga investeeriti Eesti turule ligi 55 miljonit eurot, olles selle näitajaga riigi üks suuremaid investoreid. Ka on 1610 inimesele tööd andev Telia üks Eesti suuremaid maksumaksjaid.
Tele2 aastaaruande kohaselt oli eelmine aasta neile kolmas järjestikune tugeva kasvu aasta, seejuures kasvas kogukäive 12 protsenti ehk 83 miljoni euroni. Ettevõtte kasum oli üle 1,8 miljoni euro, kuid see jäi 2020. aasta kasumile alla – toona oli see ligi kolm miljonit eurot.
Investeeringutest suur osa läks võrgumahtude ja -võimsuste suurendamiseks ja võrgu moderniseerimiseks. Töötajaid oli Tele2-s mullu keskmiselt 330.
Hinnatõusudeks tuleb valmis olla ka edaspidi
Elisa on hinnatõuse põhjendanud Ukraina sõja, energiakriisi ja Hiina konservatiivse Covidi-poliitikaga, mistõttu osa tarneahelaid on jätkuvalt katki, tekitades elektroonikakaupade kunstlikku defitsiiti.
Elisa erakliendiüksuse juhi Mailiis Ploomanni sõnul tuleb hinnatõusude jätkumiseks ilmselt valmis olla ka tuleval aastal.
Tele2 tõstis enda kinnitusel peamisi hindu juba sügisel ja need jäid keskmiselt 15 protsendi juurde.
Telia tõstab aga detsembrist ruuterite ja digibokside rendihindu kolmandiku kuni poole võrra. Uuest aastast kallinevad ka Diili mobiilsidepaketi hinnad. Ettevõte on seda põhjendanud kiire inflatsiooni ja kulude kasvuga, mis doominoefektina ka telekomisektorisse jõuab.
Toimetas Martin Vaher