Kuvatõmmis Jaguari ärklevast reklaamist. Foto: kuvatõmmis

Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (AECA) andmetel langes Jaguari sõidukite müük Euroopas 2025. aasta aprillis võrreldes eelmise aastaga koguni 97,5%. Registreeriti vaid 49 autot, võrreldes 1961 autoga aasta varem. Jaguari sõidukite müük on drastiliselt vähenenud pärast seda, kui ettevõte muutis enda traditsioonilist kuvandit ärkleva reklaamikampaaniaga.

Aasta algusest kuni aprillini oli Jaguari sõidukite müügi langus Euroopas 75,1%, kokku registreeriti sel perioodil 2 665 autot. Maailmas ulatus Jaguari 2024/25. majandusaasta kogumüük 26 862 ühikuni, mida on 85% vähem kui 2018. aastal, vahendab CBT News.

Müügi drastiline vähenemine on järgnenud 2024. aasta lõpus käivitatud ümberbrändimisele, millega Jaguar eemaldus oma traditsioonilise sportliku pärandi rõhutamisest ja asus looma elustiilipõhist "progressiivset" brändi.

Samal ajal suudavad konkurendid nagu BMW ja Audi strateegiliselt liikuda elektriautode tootmise suunas, säilitades samas brändilojaalsuse. Jaguar seevastu võõrandab traditsioonilisi ostjaid, suutmata samal ajal meelitada uusi.

Näiteks kasvas BMW elektriautode müük aastaga 32,4% ja Audi elektriautode müük 50,4%. Ühtlasi näitasid Mercedes-Benzi ja Audi müüginumbrid Euroopas vaid väikest üldist langust.

Jaguari kurikuulsat ärklevat reklaami on võimalik vaadata siit. Üks kommentaator kirjutas selle reklaami kohta, et "102 aasta vanune ettevõte hävitati 30 sekundiga". Teine lisas, et tegemist pole mitte reklaamiga, vaid Jaguari matustega.

Toimetas Martin Vaher