Rühm peavooluajakirjanduse peale pahaseid konservatiive on käivitanud kampaania, mille eesmärgiks on tuua avalikkuse ette pahempoolsete ajakirjanike ja meediakanalite mitmepalgelisus.
Kampaania peamiseks tööriistaks on pahemajakirjanike rohkem kui kümne aasta taha ulatuvad sotsiaalmeediapostituste süvaotsingud, kirjutab The New York Times.
Kampaania keskendub peamiselt suurtele meediakanalitele nagu New York Times, Washington Post ja CNN ning seal töötavatele ajakirjanikele. Erilist tähelepanu pööratakse ajakirjanikele, kelle pereliikmed ja lähisugulased on tegevad poliitikas või osalevad aktiivselt ideoloogilises MTÜ-tööstuses.
Kui täna on avalikkuse ette toodud hulk pahemajakirjanike rassistlikke ja antisemiitlikke postitusi, siis magusamad palad lubatakse avalikustada alles järgmisel aastal vastu USA presidendivalimisi.
Suurem osa tänaseni avaldatud materjalidest on osutunud autentseks ja pihta saanud ajakirjanikele kahjulikuks.
Üheks ajakirjanike meelsust näitava info koondamisoperatsiooni üheks juhtfiguuriks on 47-aastane Donald Trump Juuniori nõunik Arthur Schwartz.
Kampaania sattus avalikkuse laiema tähelepanu alla kui Schwartz avalikustas aastatetagused New York Times'i poliitikatoimetaja Tom Wright-Piersanti antisemiitlikud postitused, mille levi Trump Junior ülesäutsumisega võimendas ning mis jõudis lõpuks Breitbarti veergudele.
Valge Maja kinnitusel pole Trumpi valimiskampaania, Vabariiklaste Rahvuslik Komitee ja keegi administratsioonist viidatud algatusega seotud ega rahasta seda.
Trumpi valimiskampaania kommunikatsioonijuht Tim Murtaugh kinnitas: "Me ei tea sellest algatusest midagi, kuid selge on ka see, et ajakirjandus peab oma maja koristamisega tublisti vaeva nägema."
Ameerika Ühendriikide president Trump on olnud pahempoolse peavooluajakirjandusega sõjajalal oma ametiaja algusest. Augustikuu keskel sai avalikuks New York Times'i üldkoosoleku protokoll, milles tunnistati Muelleri raporti "vene kokkupõrke" narratiivi läbikukkumist ja kus uue ässnarratiivina lepiti kokku Trumpi "rassism". Trump säutsus selle peale, et "peavooluajakirjandus ei ole midagi rohkemat kui Demokraatide partei kuri propagandamasin."
Ajakirjanike "kohati vallandamisväärsete" Twitteri, Facebooki, Instagrammi ja teiste sotsiaalmeediavõrkude postitused on talletatud piltidena. "Vallandamisväärset" infot on väidetavalt kuni paarisaja ajakirjaniku kohta.
Schwartzi sõnul "on mängus alati kaks poolt. Meedia on pikka aega rünnanud Vabariiklasi uurides sügavuti nende sotsiaalmeediakontosid ja üritanud jätta kõigist Trumpi toetajatest ning konservatiividest karikatuurse rassisti mulje."
Vasakpoolne progressiivne konservatiivide vastane vabaühendus Media Matters for America on aastaid kaevunud süvitsi Vabariiklaste ja tuntud konservatiivide sotsiaalmeediakontodesse ja tegelenud kogutud info avalikustamisega.
New York Times'i toimetuse nõukokku kuulub ajakirjanik Sarah Jeong, kes sai ametisse hoolimata oma allolevatest säutsudest:
"Kas valged inimesed pole mitte geneetiliselt ette määratud päikese käes rutem ära põlema ja selle tõttu kõlbavad loogiliselt võttes elama ainult maa all nagu lömitavad härjapõlvlased?" #LõpetageValgedInimesed
"Meil pole vaja ajateenistust. Meil on vaja valgete meeste kastreerimise loosi. Iga kuu me peame pidu, valime välja ülearused [mehed] ja lõikame maha mõned kotid ning teeme seda mõne suurema avaliku ürituse käigus. Kujutage ette kui kirkaks muutuks ühiskondlik transport."
Kaasaja üks tuntumaid majandusteadlasi Nassim Nicholas Taleb jäi Monsanto ülluses kahtlemise tõttu nimetatud suurettevõtte poolt ära ostetud peavooluajakirjanduse hammasrataste vahele ja on ajakirjanike peale olnud sellest ajast peale üpris kuri: Ajakirjanikud on harjunud inimesi terroriseerima, eriti "vägevaid, kes ometigi on orjad"; nad arvavad, et neil on õigus mustata inimesi, kellele nad saavad kahju teha.
Nad ei ole harjunud sellega, kui keegi on piisavalt hull & trotslik ja lajatab ajakirjanik ajakirjaniku haaval vastu. Ükshaaval ja sihikindlalt.
Karol Kallas