Majandusuudiste portaali Bloomberg arvamustoimetaja Chris Bryant juhib tähelepanu asjaolule, et Saksamaa autotööstuse noobelmark Mercedes-Benz on kõigest kolme aasta jooksul kasvatanud oma autode keskmist hinda 43% võrra.
Mercedese samm on kõnekas mitmel põhjusel. Esiteks peegeldab Saksa vanima autotootja otsus kasvatada oma premium-klassi masinate hinda sisuliselt poolteist korda, tõsiasja, et majanduslik kihistumine on muutnud varemalt ka keskklassile kättesaadavad noobelmasinad üksnes rikaste klientide pärusmaaks. Kuna rikastel on raha ja vaestel või vähemasti mitte-rikastel ei ole niikuinii, siis on hinna kruvimiseks ruumi.
Teine oluline fakt puudutab tõsiasja, et Mercedese hinnad on kolme aasta jooksul teinud ekstreemse kasvu ajal, mil ettevõte investeeringud tööstusmasinatesse on langenud 42% võrra ning ka püsikulude maht on kahanenud 13%. Ka ettevõte töötajaskond on perioodil 2019-2022 kahanenud 139 200 töötaja pealt 132 400 peale. Seega tekib paratamatult kahtlus, et Saksa kuulsaim luksusmark müüb üha odavamat toodet aina kallimalt.
Kui 2019 maksis keskmine Mercedes-Benzi auto 51 000 eurot, siis 2022 oli selle hind kasvanud 72 900 euroni.
Toimetas Adrian Bachmann