Endine rahvastikuminister Riina Solman (Isamaa) leiab, et ajakirja Anne & Stiil poolt aasta naiseks valitud Risti koguduse õpetaja Annika Laats rahva ühendaja küll ei ole, sest paljude arvates ta pigemini lõhub.
"Täna [28. jaanuaril – toim.] kuulutati välja Anne & Stiili aasta naine – Annika Laats, kes on julgelt ja väsimatult kaitsnud kõikide inimeste õigusi võrdsele kohtlemisele. Annika on inimene, kes ühendab. Kindlasti on tema näol tegemist ühe Eesti praegusaja suurima mõtleja ja vaimse teerajajaga. Tema empaatiavõime ja tolerantsus, inimlikkuse mõõde ja hea sõna mõjuvad kriisiajal ühiskonnale pehmendava palsamina," põhjendas Anne & Stiili peatoimetaja Mari-Liis Helvik toimetuse valikut.
Helviku hinnanguga ei nõustunud aga endine rahvastikuminister Riina Solman, kes leiab, et Annika Laats on pigem ühiskonna lõhestaja ja hunt lamba nahas. Alljärgnevalt toome Solmani sotsiaalmeediapostituse ära täies mahus:
"Kui kahju, et nii armsal peatoimetajal kui Anne ja Stiil on Eesti ajakirjandusmaastikul silmaklapid. Suure kurbusega loen eilset Anne ja Stiili peatoimetaja teadet, kus ajakirja aasta naiseks valiti parima teadmisega "inimene kes ühendab", aga kes on paljudele "inimene, kes lõhub".
Tunnen Annika Laatsi hea sotsiaaltöö tegijana, tubli Risti koguduse õpetajana, keda järgivad innustunult sajad jüngrid. Teise külje pealt tean teda aga ühiskonna lõhestajana, nö hundina lamba nahas, kelle jutt on esmapilgul ilus ja sulnis, kuid miskipärast kannab südames suurt vimma maskuliinse ülemvõimu vastu kirikutes ja teeb kõik selleks, et oma varasemad haigetsaamised, (mida meil kõigil, kes tippu jõuavad, on parasjagu palju), sellele süsteemile kätte maksta ja see ära lõhkuda, kus ta haiget sai.
Mul puudus Annika Laatsi kohta eelarvamus enne, kui kohtasin teda Anne ja Stiili intervjuul. Valmistusin rahulikuks kõneluseks, olin varunud temale ütlemiseks keni komplimente. Vestlus kulgeski kenasti hetkeni, mil lauale pandi eriarvmust tekitav abielureferendumi küsimus. Annika välisest pehmest kestast sai sekundiga kuri hunt, kelle toon muutus kurjaks, noomivaks, laitvaks, ka kleepis ta osavalt oponentide külge halvustavaid silte – mitte millegi muu kui julguse eest temast teisiti mõtelda ja asju näha teisest vaatenurgast. Meenus nõukogude okupatsioon – kui Leninit ei kiitnud, olid rahvavaenlane.
Olen kindel, et Risti koguduse liikmetele on Annika hea karjane. Risti koguduse kristlastele panen aga südamele, et kristlus ei ole inimese järgmine. Kui kogudus jookseb pärast Annika Laatsi lahkumist tühjaks, tuleb tõestus ka sellele, et järgitud on üht osavat poliitikut, kelle agenda ei olegi kunagi olnud kogu rahvast ühendada, vaid omale poliitilist kapitali koguda, oma dogmat kehtestades kusagile välja jõuda. Pidev vastandumine kirikuringkondadele, kust Annika pärit on, ei ole kristlik käitumine. See käitumine on ärritanud väga paljusid kristlaskonnas. Tuletame meelde, et kristlaseks loeb end üle 300 000 inimese viimase rahvaloenduse andmetel.
Pidev meedia heakskiidu otsime ja selle ära kasutamine iseloomustab poliitilist strateegiat, mitte rahva ühendamist.
Piiblitundjad peaksid teadma, mida ütleb esimene käsk? "Sul ei tohi olla teisi jumalaid minu kõrval". Kui Annika Laats on kellelegi jumalaks muutunud, siis on tegemist juba sektilaadse liikumisega, mis ei ole enam kristlikust vaimust kantud. Küll aga kindlasti mingist teisest ajastu vaimust.
Ma vabandan, kui minu arvamus kedagi riivab. Usun, et Annika Laatsi sotsiaaltöö hingehoidjana on see, milleks ta on kutsutud ja millega ta teeb palju head. Rahva ühendaja ta kohe kindlasti ei ole.
Lisan siia klipi Anne ja Stiili intervjuust, kus mulle selgesti avanesid Annika viha ja vimm teisitimõtlemise vastu."
Toimetas Martin Vaher