Survegrupp GLAAD avaldas eelmisel nädalal oma aastaaruande LGBT "representeerimise" olukorrast televisioonis ja kuigi selles kajastus homo- ja transseksuaalsete tegelaste arvu märgatav tõus telesarjades ja filmides, nõuab GLAAD Hollywoodilt pingutuste kahekordistamist, et viie aasta pärast võiks viiendik tavalistest tegelaskujudest olla LGBT.
"Teleseriaalide 879 tavategelasest, kes on plaanitud ilmuma eeloleval aastal eetris, on 90 (10,2 protsenti) LGBTQ," teatas grupp. Arv vastas nende eelmisel aastal seatud ootustele ning tähistas "suurimat LGBT tegelaste protsenti teleajaloos".
See tähendab, et esindatus on enam kui kaks korda suurem Gallupi 2017. aasta hinnangust, mille kohaselt 4,5 protsenti USA elanikest identifitseerib end LGBTQ-na. (GLAAD viitab Harrisega tehtud uuringule, mille kohaselt on 20 protsenti ameeriklastest vanuses 18–34 aastat väidetavalt LGBT esindajad) Kuid survegrupp soovib, et üleesindatus kahekordistuks, "kutsudes tööstust üles tagama, et 20 protsenti sarjade regulaarsetest tegelastest oleks 2025. aastaks LGBT."
"Veel enam, esitaksime väljakutse kõigile platvormidele kindlustamaks, et kahe aasta pärast oleks pooled LGBT tegelased mittevalgenahalised," lisab survegrupp. "Kuigi avalikud telekanalid on seda kriteeriumit juba viimased kaks aastat täitnud, pole kaabeltelevisioon ja internetis vaadatavad sarjad selle eesmärgini veel jõudnud."
GLAAD väidab, et soovib tagada vaid "meelelahutuse objektiivset kajastust maailmast, milles see on loodud, ja publikust, mis seda tarbib". Kuid tõendite kohaselt võib meedias ja meelelahutuses LGBT populatsiooni neljakordistamine veelgi levitada laialdasi väärarusaamu. Gallup raporteeris juunis, et ameeriklased ülehindavad LGBT osatähtsust ühiskonnas suuresti, eeldades, et peaaegu veerand elanikkonnast on homoseksuaalne.
Kuigi LGBT "esindatus" tõuseb Ameerika televisioonis järjepidevalt, on GLAAD aastaid kurtnud LGBT tegelaste ja motiivide liialt väikese arvu üle suuremates filmides ning ka videomängudes. 2018. aasta augustis liitus see rühmitusega Time's Up, koondamaks enam kui 45 grupist, talendiagentuurist ja produktsioonifirmast koosnevat koalitsiooni, mis nõuab meelelahutustööstuselt tihedamat ja soodsamat transsooliste tegelaste kujutamist.
Kuid ka GLAADi enda uuringud viitavad vältimatule konfliktile aktivistide suurenevate identiteedipoliitika nõudmiste ning peavoolu sihtrühma vahel. Viimaste vastuvõtlikkus saada pidevalt meelelahutuse sisse põimituna ideoloogilisi loenguid väheneb järjepidevalt. Ühtlasi näitavad GLAADi uuringud, et LGBT-aktivistide agressiivsus on vähendanud oluliselt ka noorte ameeriklaste hulka, kes identifitseeruvad LGBT-liitlastena.
Allikas: LifeSiteNews
Toimetas Varro Vooglaid