Tervise Arengu Instituut peatas Tarbijakaitseameti ettekirjutusel kõlvatu kampaania ‘Kumm on seks’

Ajaleht Postimees vahendab, et Tervise Arengu Instituut peatas pühapäeval, 16. juunil kampaania "Kumm on seks". Tänaseks on linnapildist eemaldatud välireklaamid, samuti ei näidata enam telereklaame.

"Seda, milliste kampaaniaelementidega ja millal me jätkame, hakkame alles arutama," ütles TAI avalike suhete nõunik Maris Jakobson. "Kuid kindlasti jätkame ka tulevikus kondoomi kasutamise propageerimist, kuna kondoom on ainus vahend, mis kaitseb inimesi seksuaalsel teel levivate haiguste eest," toonitas Jakobson.

Juuni esimesel nädalal esitas SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks Tarbijakaitseametile väärteoteate seoses Tervise Arengu Instituudi ja Eesti Seksuaaltervise Liidu eestveetava kampaaniaga "Kumm on seks". Sihtasutus avaldas muret, et kõnealune kampaania on jämedas vastuolus õige mitmete reklaamiseaduse sätetega ning tuleb seetõttu viivitamatult peatada.

SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks juhataja Varro Vooglaidi sõnul on kampaania peatamine küll oluline võit, ent see pidanuks juhtuma oluliselt varem.

"Kahtlemata on see märgilise tähtsusega samm, et selline sügavalt kõlvatu kampaania tunnistati riigivõimu esindajate poolt seadusega vastuolus olevaks. Ent teiselt poolt on arusaamatu, miks lubati seadusega vastuolus oleval kampaanial kolm nädalat avalikus ruumis tiibu sirutada," selgitas Vooglaid.

"Sellised plakatid tuleks linnaruumist ära korjata viivitamatult, kohe pärast nende ülespanemist. Kui aga seadusega vastuolus olevatel kampaaniatel lubatakse nii kaua avalikku ruumi kasutada, siis ei saadeta sellega reklaami tellijatele ja teostajatele piisavalt selget sõnumit, et niisugune teguviis on vastuvõetamatu," lisas Vooglaid

"Olen veenudnud, et kõnealust kampaaniat teostav reklaamibüroo on reklaamiseaduse nõuetest teadlik ning et nende nõuete rikkumine oli seega sihiteadlik ja kalkuleeritud strateegia provotseerida avalikkust ja kutsuda esile paljude inimeste pahameelt. Selles mõttes saavutasid kampaania tellijad, korraldajad ja teostajad oma eesmärgi, olgugi, et seadusele vilistamise hinnaga."

Vooglaid kinnitas, et Sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks jätkab kindlasti reklaamide jälgimist ja püüab seista selle eest, et avalikus ruumis ei saaks ilma avalikkuse vastureaktsioonita vabalt kõlvatusi propageerida.

"Linn on meie kõigi ühine elukeskkond ja mitte kellelgi ei ole õigust seda kõlbeliselt reostada," võtab Vooglaid kokku.

Samuti on Vooglaidi sõnul muret tekitav Tervise Arengu Instituudi poolt endiselt levitatav vale, nagu oleks nn kummi kasutamine ainus tõhus kaitse suguhaiguste vastu. "See ei vasta lihtsalt tõele. Ju mõistab igaüks, et soovitada noortele inimestele käitumist, mis seisneb enese ja surmava viiruse lahutamises vaid üliõhukese kummiga, on mitte ainult rumal, vaid ka vastutustundetu," märgib Vooglaid.

"Kindlat kaitset suguhaiguste eest saab tagada vaid kõlbeline puhtus, mille kohaselt kuuluvad seksuaalsuhted truu perekonnaelu konteksti. See on ideaal, mille taastamise nimel peaksime ühiskonnana pingutama, mitte propageerima prostitutsiooni aluseks olevaid seksuaalkäitumise mustreid, mille kohaselt võib seksuaalsuhetesse astuda ükskõik kellega, ükskõik kuidas ja ükskõik millal, peaasi et kummi kasutades. Aga millegi pärast me ei näe Tervise Arengu Instituuti ega ühtegi teist maksumaksjate kulul tegutsevat institutsiooni või asutust korraldamas kampaaniaid kõleblise puhtuse ega truuduse propageerimiseks."

Vt samal teemal:

  • "SAPTK nõuab kõlvatu kampaania "Kumm on seks" peatamist", De Civitate, 05.06.2013
  • Maria J. Madise, Tiina Veismann, "Julgegem rääkida truudusest", De Civitate, 12.06.2013

ANDKE OMA PANUS OBJEKTIIVI TÖÖ JÄTKAMISEKS!

Tehke oma annetus kohe täna, et Objektiivi missioon saaks edasi kesta!

Aidake viia artikli sõnum palju suurema hulga inimesteni, jagades artiklit sotsiaalmeedia kaudu oma sõprade ja tuttavatega!
JAGA