Usklikud puhastasid Rooma kiriku ebajumalakujudest ja heitsid need jõkke

Roomas puhastati esmaspäeva varastel hommikutundidel Santa Maria in Traspontina kirik sinna Amazonase sinodi raames toodud paganlikest Pachamama ebajumalakujudest, mis visati seejärel suurema tseremooniata lihtsalt Tiberi jõkke. Vatikan mõistis aga aktsiooni “varguse” ja “sallimatu ning rassistliku vägivallateona” hukka ning kaalub ühtlasi kriminaalsüüdistuste esitamist selle korraldajate vastu.

6. oktoobril Roomas alanud kolmenädalase Amazonase piirkonna kaitsele pühendatud piiskoppide sinodi raames toodi Vatikani külje all asuvasse ajaloolisse Santa Maria in Transpontina kirikusse mitmeid Ladina-Ameerika paganliku viljakusjumalanna Pachamama iidoleid.

Seal leidis aset ka rituaal, kus “traditsioonilistes” liibuvates joogapükstes Amazonase põliselanik kepsles paljajalu laulu ja plaksutamise saatel pühakirjaga kirikuhoones ringi.

Kiriku põrandale oli samal ajal laotatud aga maagiline ring paganlikest “maaema” kummardamise elementidest, nagu näiteks kaks alasti Pachamama viljakusjumalanna puukuju, rituaalsed muusikainstrumendid nagu puidust vilepill ja kõristi, puidust kausid ning paat ringi serval.

Ringi taustal on üles seatud aga kahe marksistlike mõjutustega vabastusteoloogia märtri pildid. Ühel fotol on kujutatud Brasiilia Xukuru do Ororubá hõimu pealikku Xicão Xukuru’t, kes üritas taastada valge mehe poolt mahasurutud iidsed rituaalid, mis kujutavad tema sõnul endast “püha müstitsimi, mis on ühenduses maa, vee, metsa ja kividega”. Maaema rituaal viidi läbi ka tema matusetalitusel. Teisel pildil on 2005. aastal Amazonases tapetud misjonär ja Namuri Jumalaema kongregatsiooni õde Dorothy Stang.

Foto: ChurchMilitant.com

Kirikusse riputati üles ka bänner, millel on kujutatud alasti Amazonase pärismaalasest hõimunaist, kes imetas samaaegselt nii oma last kui ka metsseapõrsast. Bännerit kritiseeris tugevalt Ameerika katoliiklik teoloog ja autor dr Taylor Marshall oma YouTube’i kanalis, pidades põrsast sarnasuse tõttu ekslikult küll koeraks:

“Ma ei taha seda näha. See ajab mul südame pahaks. Võib juhtuda, et ma oksendan YouTube’i otse-eetris oma klaviatuurile. Tegemist ei ole küll otseselt loomapilastusega, kuid see on siiski loomuvastane ja vastik. Ema piim on mõeldud imikule, mitte külakoerale. Mis neil inimestel viga on?! Selle bänneri sõnum on aga hispaania keeles, et “kõik on omavahel ühendatud”. Nad tahavad sellega öelda, et koer on võrdne imikuga. Koer on sama väärtuslik kui imik. Maaema on samaväärne Jumalaemaga.”

Foto: ChurchMilitant.com

Kahel ilmikkatoliiklasel sai aga kirikus toimuvast ebajumalakummardamisest mõõt täis ning nad otsustasid selle omaalatuslikult puuslikest puhastada. Selleks sisenesid nad esmaspäeva varajastel hommikutundidel Santa Maria in Traspontina kirikusse, korjasid sealt Pachamamad kokku ning suundusid seejärel lähedalasuvale Püha Ingli sillale (Ponte Sant´Angelo), millelt nad viis viljakusjumalannat suurema tseremooniata lihtsalt Tiberi jõkke heitsid.

Kogu operatsioon jäädvustati ka telefonidega ning videod laeti hiljem kasutaja Michael Del Bufalo YouTube’i kontole üles.

Kirikupuhastajate sõnul võtsid nad selle aktsiooni ette ainult ühel põhjusel:

“Meie Issandat ja päästjat Jeesus Kristust, Tema õnnistatud ema ning kõiki Kristuse jüngreid rünnatakse meie enda Kiriku liikmete poolt. Me ei kavatse sellega leppida! Me ei kavatse enam kauem vait olla! Ma hakkame nüüd tegutsema!

Kuna me armastame inimkonda, siis me ei suuda sellega leppida, et ühe kindla piirkonna rahvast ei ristita, keelates neile seeläbi sissepääsu taevasse.

Meie kohuseks on järgida Jumala sõnu [1], nagu seda tegi meie Püha Ema.

Teist teed lunastuseni ei ole.

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat! (Kristus võidab, Kristus valitseb, Kristus käsib! – lad. k)”

Vatikan mõistis puuslike “varguse” hukka ning kaalub kriminaalsüüdistuste esitamist

Vatikani kommunikatsioonidikasteeriumi prefekti dr Paolo Ruffini sõnul oli puhastusaktsiooni näol tegemist aga vargusega:

“Me oleme juba korduvalt öelnud, et need kujud sümboliseerisid elu, viljakust ja maaema (sic!). See oli žest, mis minu hinnangul läheb vastuollu dialoogi vaimuga, mis peaks meid alati innustama. Ma ei oska selle kohta muud öelda, kui et tegemist oli vargusega ning ilmselt räägib see tegu enda eest.”

Amazonase sinodi kommunikatsiooniametniku isa Giacomo Costa jaoks on kujude jõkke viskamine aga mõistetamatu ning tema sõnul ei ole ühegi eseme vargus kunagi konstruktiivne tegu.

Selle väidetavalt “sallimatu ja rassistliku vägivallateo” mõistis hukka ka Brasiilia kardinal Claudio Hummes oma esmaspäevases avalduses:

“Me tunneme sügavat kahetsust ning ühtlasi hukkamõistu selle üle, et viimastel päevadel oleme sattunud vägivallategude ohvriteks, mis peegeldavad usulist sallimatust, rassismi, rõhuvaid hoiakuid, mis puudutavad eelkõige põlisrahvaid ning kujutavad endast keeldumist uute teede ehitamisest Kiriku uuendamiseks.”

Nüüd kaalub Vatikan ka kriminaalsüüdistuste esitamist ebajumalakujude “röövijate” vastu, keda on meedias ka juba uusikonoklastideks tituleeritud.

Vatikani reaktsioon ei tule aga just üllatusena, sest vahetult enne sinodi algust viidi paavst Franciscuse heakskiidul ja osavõtul Vatikani aias Amazonase põliselanike poolt läbi puuistutustseremoonia koos paganliku viljakusrituaaliga, mille käigus kummardati ka Pachamama ebajumalakujusid.

Kui alguses spekuleeriti, et kaks lapseootel alasti naise kuju võivad kujutada hoopis Neitsi Maarjat ja Eliisabeti, siis hiljem lükkas Vatikani kõneisik Costa selle teooria aga ümber.

Ametlikult tähistati selle 4. oktoobril läbi viidud üritusega Püha Assisi Franciscuse kirikupüha, kellele paavst konsekreeris ka 27. oktoobril lõppeva Amazonase sinodi.

Traditsioonilised katoliiklased kiidavad kiriku puhastamist ebajumalakujudest

Ameerika katoliiklik kommentaator, autor ja veebilehe Church Militant asutaja Michael Voris nimetas kiriku puhastamist ebajumalakujudest “heaks uudiseks”. Kuigi Vorise sõnul ei oska ta kindlalt öelda, kui palju puuslikke on sinodi raames Rooma toodud, on neid nüüd igatahes viie võrra vähem Kirikut rüvetamas.

Samas on vähemalt üks Pachamama siiski veel saalis, kus Amazonase sinodit läbi viiakse ning ilmselt üks iidol veel ka Vatikanis Püha Peetruse basiilikas.

Vorise sõnul näitab see intsident ja Vatikani reaktsioon sellele, kui kaugele on see pontifikaat irdunud nendest katoliiklastest, kes veel tõeliselt usuvad. “See oli vajalik tegu, see tuli lihtsalt ära teha,” on Voris veendunud ning võtab asjaosaliste ees kujundlikult mütsi maha.

Tema sõnul näitab aga Vatikani ning eelkõige Ruffini vastus, et nad lihtsalt ei mõista probleemi olemust:

“Ta ütles, et need ebajumalakujud kujutavad maaema. Täpselt! Selles asi ongi! Maaema on jumalanna paganlikes kultuurides, personifitseeritud jumalus. Isegi Ameerikas kummardavad wicca [uuspaganlik liikumine – toim.] usulised teda ning new age’i liikumise jüngrid nimetavad teda Gaiaks [maajumalanna kreeka mütoloogias – toim.]. See ei ole pelgalt mingi tähendusetu kuju – see esindab täiesti teistsugust ja katoliku kiriku õpetusele vastukäivat maailmavaadet. On vastik, et need üldse Rooma toodi. Ning nüüdseks hulbivad puuslikud ilmselt juba kusagil Vahemeres. „Mina olen Issand, sinu Jumal. Sul ei tohi olla muid jumalaid minu palge kõrval!” Hea töö, mehed! Jumal armastagu teid!”

Märkmed:

[1] “Sul ei tohi olla muid jumalaid minu palge kõrval!” – 2Ms 20:3

“Siis ütles Jeesus talle: „Mine minema, saatan, sest kirjutatud on: Kummarda Issandat, oma Jumalat ja teeni ainult teda!”” – Mt 4:10

“Te ei tohi enestele teha ebajumalaid ega nikerdatud kuju, ärge püstitage enestele ühtki sammast ja ärge pange oma maale kummardamiseks kivist kuju, sest mina olen Issand, teie Jumal!” – 3Ms 26:1

Kui peate Objektiivi tegevust oluliseks, siis toetage seda annetusega! Annetuse vormistamine annetustelehel võtab vaid mõne hetke. Täname!