Volkswageni Wolfsburgi tehas Foto: Volkswagen-Newsroom

Saksamaa valitsuse majandus- ja muu poliitika on niivõrd ettevõtjate vaenulik, et tehaseid sulgema ning töötajaid vallandama hakkab esimest korda ajaloos isegi riigi majanduse lipulaev, autotootja Volkswagen.

Ettevõte tuvastas, et vaatamata senisele kokkuhoiuprogrammile tuleb ettevõtte kulusid vähendada lisaks nelja miljardi euro ulatuses, vahendab Deutsche Welle.

Volkswageni nõukogu sõnul tänasest kokkuhoiukavast, mille alusel töötajad töötavad piiratud tööajaga ja pensionieelkutest töötajaid meelitatakse kuni 450 000 euroste hüvitistega lahkuma, siiski ei piisa ja alates 1994. aastast kehtinud töökoha tagamise programm tühistatakse.

Ettevõtte juhi Oliver Blume sõnul on Euroopa autotööstuses käes väga keerulised ajad. "Majanduskeskkond on muutunud halvemaks ja uued konkurendid trügivad Euroopa turule. Saksamaa pole [autode tootmiseks] enam konkurentsivõimeline riik. Ettevõttena me peame midagi ette võtma." 

Volkswageni kui autotööstuse konglomeraadi sees on Volkswageni märgiga autod jäänud alla Škodale, Seatile ja Audile. 2023. aastal koostati säästuprogramm, millega pidi automargi tootmise kulusid 2026. aastaks tõmmatama kokku kümne miljardi euro võrra. Tänaseks on selgunud, et vaja on leida lisaks nelja miljardi euro jagu säästukohti.

Ajakirjanduses väidetakse, et töö võib kaotada kuni 30 000 inimest.

Ametiühingud on tehaste sulgemise ja töökohtade kaotamise suhtes vaenulikult meelestatud. 

Volkswagen on Saksamaa tööstuse suurim tööandja ja Euroopa suurim autotootja. Volkswageni kaubamärgi juhi Thomas Schäferi sõnul tuleb langetada siiski raskeid otsuseid, et autotootja võiks kunagi taas edukaks osutuda.

Kui säästukava ellu rakendub, oleks tegemist esimese korraga ajaloos, kui Volkswagen Saksamaal tehaseid (ühe auto- ja ühe autoosadetehase) kinni paneb.

Toimetas Karol Kallas