Haridusministeerium soovitab koolides läbi viia rollimänge, mis suurendaksid õpilaste vastuvõtlikkust immigratsioonile isegi siis, kui nad on kodust kaasa saanud teistsugused hoiakud. Riiklik "teavitustöö" võtab aga sihikule kogu ühiskonna, vahendab riiklik meediaagentuur ERR.
Üks võimalik rollimäng näeb ette, et õpilasetele kirjeldatakse pimedat ja külma ööd Serbia ja Ungari piiripunktis. Efektiivsemaks põgenikega samastumiseks võib kustutada tuled ning avada aknad. Järgnevalt jagatakse õpilased gruppidesse – ühed muutuvad põgenikeks, teised immigratsiooniametnikeks. Juhendi järgi on eesmärgiks hoida solidaarsust inimeste vastu, kes on sunnitud lahkuma oma kodumaalt.
Ministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar loodab, et selliseid mänge kasutatakse üha rohkem – kõige parem olevat õpilaste väärtushinnanguid kujundada mitte läbi keeldude ja käskude, vaid lastes neil endal arutada, mis on hea ja mis halb. Seda ka siis, kui lapsel on kodunt kaasas teistsugused hinnangud.
ERRi teatel ei puuduta sallivuse juurutamine ainult koole – arengukavas Lõimuv Eesti 2020 on nimelt muude eesmärkide seas märgitud ka see, et Eesti ühiskonnas oleks teadvustatud ning hinnatud lõimumist toetavad ning avatud väärtused. Juhtroll "teavitustöös" langeb kultuuriministeeriumile.
Loe lähemalt siit.