Sotsiaalmeediat valmistatakse ette järgmiste Euroopa Parlamendi valimiste õnnestumise tagamiseks. Foto: Scanpix

Euroopa Komisjon kavandab aktsiooni "valeuudistes" süüdistatud sotsiaalmeediafirmade vastu pärast nn skandaali, mille käigus Facebooki väidetavalt kasutati populistlikele kampaaniatele kaasaaitamisel.

Financial Timesi andmetel on Brüssel väljastanud hoiatuse euroskeptilise "desinformatsiooni" eest, mis ähvardab "õõnestada meie demokraatiat," vahendab Breitbart.

Hoiatus kõlab pärast väiteid, et sotsiaalmeedia kasutajatelt kogutud andmed aitasid sihitud sõnumite abil anda hoogu nii Brexitile kui Donald Trumpi presidendikampaaniale.

Nii on Euroopa Komisjoni julgeolekuvolinik Jonathan King nüüd andnud korralduse panna paika "selge mängukava" sotsiaalmeediafirmade tegutsemiseks valimisperioodidel.

Ta nõuab informatsiooni algoritmide kohta, mida kasutatakse uudiste ja artiklite promomiseks, aga ka sisusponsorite avalikustamist ning piiranguid inimeste isiklike andmete kogumisele poliitilistel eesmärkidel.

Voliniku väitel võib selline tegevus "sügavalt segada liberaalsete demokraatiate toimimist."

Pidades silmas, kuidas Barack Obama 2012. aasta presidendikampaanias läks tänu tehnoloogiale kasutusse Facebookis sisalduva informatsiooni "kogu sotsiaalne skaala," on Breitbart toonitanud, et meediakajastused Obama "laiemale avalikkusele teadaolevast" andmekogumise operatsioonist olid põgusad ja isegi võidurõõmsad ning keegi ei leidnud, et demokraatia oleks ohus.

Oma kirjas Euroopa Liidu digimajanduse volinikule Mariya Gabrielile pani King ette, et blokk võtaks eneseregulatsioonist "siduvama lähenemise", defineerides muuhulgas "selgelt ja hoolikalt" kõik jälgimisele kuluvad indikaatorid veel enne tuleval aastal toimuvaid Euroopa Parlamendi valimisi.

Ilmar Raagile seltsiks: ELi võltsuudistega võitlemise töörühmaga liitus Rootsi riigitelevisiooni juht