Käesoleva ettevõtete tulemuste teatavaks tegemise hooaja põhiteemaks hakkab kujunema tõik, et tarbijate huvi elektriautode vastu hääbub.
Majandusuudiste portaal Bloomberg kirjutab: "Kui küsimuse all on kas raha säästmine või maailma päästmine, siis Ameerika Ühendriikide tarbijad on oma sõna öelnud: nemad valivad raha."
Elektriautode vaimustus, mis sünnitas mitmeid miljardite dollarite väärtusega iduettevõtteid, on muutumas käesoleva tulemuste hooaja peateemaks.
Esmalt andis Tesla 18. oktoobril teada oodatust märgatavalt väiksemast kasumist ja ettevõte kaotas kahe päevaga oma väärtusest 30 miljardit dollarit. Väiksema kasumi ettekäändeks toodi autode hinna langetamine, kõrgemad laenuintressid ja mured Mehhiko tehase käivitamisega.
Oma elektriautode müügi ja leviku ootusi on kahandanud samuti GM, Mercedes-Benz, Honda ja autorendiettevõte Herz.
Investorite jaoks on sellised signaalid "kainestavad", kuna seni oodati tööstusharult pigem tormilist kasvu.
Toimetas Karol Kallas