Ärimees ja pangandustegelane Indrek Neivelt kirjutab oma blogis lõikava irooniaga, et Rail Balticu puhul arvestatava sotsiaalmajandusliku tulu loogika järgi tuleks Estonian Airi endistele juhtidele lausa orden anda, aga kui tunnistada Estonian Airi strateegia valeks, siis ei tohiks ka Rail Balticusse sentigi investeerida.
Neivelti sõnul oli Rail Balticu esialgne suur idee ühendada meid Euroopaga, kuid viimane analüüs kinnitab, et Berliini ega Varssavisse me rongiga sõitma ei hakka. Uuring näitas, et tegemist on projektiga, millele tuleb vähemalt esimestel aastatel peale maksta, ja mis muutub tasuvaks ainult väga optimistlike kauba- ja reisijate koguste juures.
"Projekt muudeti tasuvaks võttes kasutusele sotsiaalmajandusliku tulu mõiste. Kolme Balti riigi peale on selline sotsiaalmajanduslik tulu lausa kuusteist miljardit," kirjutab Neivelt ja jätkab:
"Tõsi kaks miljardit võiks sealt maha lahutada, kuna arvutustes on sees ka Venemaa ja Soome kauba vedajate "ajaline kasum". Nii et "kasumit" jätkub ka kõigile naabritele. Huvitav, miks Rail Balticu vastaseid süüdistati vahepeal Venemaa heaks töötamises? Ernst & Young tõestas ju hoopis vastupidist: Rail Balticu ehitamisega meie idanaabrid hoopis võidavad. Viisakad inimesed vabandaks alusetu süüdistuse pärast."
Neivelt jätkab arutlemist, võrreldes Estonian Airi ja Rail Balticut: "Estonian Airi kahjum oli samas suurusjärgus Rail Balticu prognoositavatega. Ainult Estonian Airi makstavad esialgsed summad olid oluliselt väiksemad."
"Igaks juhuks ütlen lõpetuseks, et ma ei pooldanud ka Estonian Airi suurt laienemisstrateegiat, sest see käis meile üle jõu. Ütlesin seda omavahelistes vestlustes enne otsuse tegemist ka paarile valitsusliikmele. Samamoodi ei toeta ma ka Rail Balticut, sest see käib meile samuti üle jõu. Mulle meeldiks väga kord aastas Riiga kiirrongiga sõita aga see ei ole mõistlik," võtab Indrek Neivelt oma mõtiskluse kokku.
Loe lähemalt siit.