EUObserver kirjutab värsketest tuultest 2014. aastal algatatud projekti Arctic Corridor arengutes, millega soomlased tahtvat tekitada lühima kaubatee Hiinast Euroopasse.
Aasiast Põhja-Jäämere kaudu Norra Kirkenesi sadamasse saabuvate kaubalaevade last peaks suunduma sealt Soome selle tarvis rajatava raudteelõigu rööbastel.
"Kaks olulist ja tänaseni puuduvat komponenti – ligikaudu 500 kilomeetrit raudteerööpaid Norrast Soome olemasolevate rööbasteni ning tunnel Soomest Eestisse – on plaanijaid siiani [küll] hirmutanud, kuid uued väljavaated Hiina rahastusele on andmas värsket tõuget," kirjutab EUObserver ning tsiteerib kõrget Soome transpordi- ja sideministeeriumi ametnikku Risto Murtot, kelle sõnutsi avaldatakse teostatavusuuring raudteeühendusest Põhja-Jäämerega lähipäevil.
Estonian World Review andmete tutvustati projekti Arctic Corridor konverentsil Arctic Business Forum, mis toimus Rovaniemis 11.-13. märtsil 2014 ning Eestist esines seal Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp.