“LGBTQ+ ajalugu” tungib USA lasteaedadesse ja koolidesse

Lapsed New Yorki homoparaadil aastal 2018. Foto: Bigstockphoto

Alates 2020. aastast on kõik USA Illinoisi osariigi riigikoolid kohustatud õpetama lastele homoseksualismi ajalugu ja ostma ainult õpikuid, milles on antud teema sees. Illinoisi õpilastel ei ole ka õigust tundidest loobuda, kuna kohalike haridusametnike arvates “lapsed peavad õppima tundma vähemus- ja ajalooliselt marginaliseeritud inimrühmi ning kool peab valmistama inimesi ette globaalse ning mitmekesise ühiskonna tarbeks.”

Illinois Public Radio, mis on USA riikliku raadiojaama NPR tütarettevõte, kirjeldas sellisele algatusele vastu seisvaid kristlasi ja konservatiive “viharühmadena”, vahendab The Federalist.

Sarnased seadused kehtivad ka California, Colorado, New Jersey ja Oregoni riigikoolides ja nende eesmärgiks on panna lapsed nõustuma progressiivsete vasakpoolsete aktivistide nägemusega seksuaalsusest. Selline õpilaste mõjutamine on progressiivide avalik eesmärk, ning see leiab üha tähtsama koha ka õppekavades.

“Kujutage ette tervet põlvkonda Illinoisi õpilasi, kes on õppinud, millist positiivset mõju on LGBTQ+ jne inimesed avaldanud USA, Illinoisi ja maailma ajaloole,” rääkis aktivistide mittetulundusühingu Equality Illinois juht Brian Johnson. “Ma usun, et sellised õppekavad panevad meie ühiskonna nägema neid paremas valguses.”

“Uute õppekavade eesmärgiks on muuta ühiskonna nägemust, kuidas see vaatab homokogukonnale. Kellest me räägime ja keda me kaasame ajalukku, peegeldab meie väärtuseid,” põhjendas uut hariduskava demokraadist osariigi kongressisaadik ja seaduse algataja Anna Moeller.

“Meie õpilased on väga erinevad ja see toob kaasa suurema kaasamise ja tolerantsuse,” kiitis Chicago piirkonna riikliku kooli õpetaja Leslie Schock uut õppekava. “Lapsed ei esita küsimusi, miks LGBTQ-teemad on nende jaoks tähtsad. Pea terve nende lapsepõlve on omasooiharate abielud olnud seaduslikud.”

Browni Ülikooli möödunud aastal sooritatud uuringus leiti, et identiteedipoliitikast küllastunud keskkond saastab laste meeli ja koos sellise ideoloogiaga kasvab plahvatuslikult laste hulk, kes näevad ennast “transsoolisena”. Esseist Mary Eberstadt on kirjutanud pikalt, kuidas piirideta seksuaalsus hävitab laste usu. Usu kaotus ja seksuaalne lodevus põhjustavad omakorda hulgaliselt sotsiaalseid probleeme. Selliste murede hulgas on näiteks vaimuhaigused, perekaos, abirahasõltuvus, vägivald ja seadusetus.

Uuendatud õppeainetest saab aimu, kui vaadata mida õpetati möödunud suvel Illinoisi koolilastele edasijõudnute ajalooklassis. Teadlased on uue õppekava maha materdanud, viidates selle radikaalselt progressiivsele, identiteedipoliitilisele kallutatusele.

“Leslie Schock räägib oma tundides 1969. aasta New York City Stonewalli mässust, feminismist ja 1960.–1970. kontekstis latiino- ning indiaaniõiguslaste liikumistest. Igale nimetatud punktile pühendatakse üks tund,” kirjutab Illinoisi päevaleht Daily Herald.

Illinoisi õpilastel ei ole ka õigust sellistest tundidest-õppeainetest loobuda, kuna “lapsed peavad õppima tundma vähemus- ja ajalooliselt marginaliseeritud inimrühmi ning kool peab valmistama inimesi ette globaalse ning mitmekesise ühiskonna tarbeks.”

Intersektsionaalse valdkonna hõlmamine tähendab kõikide õppeainete küllastamist identiteedipoliitikaga. Kui algselt räägiti homoteemadest ainult LGBTQ+ õigluse nädalal (LGBTQ+ Equity Week), siis tänaseks on sellised teemad laotatud üle aasta. Ehk vanemad, kes seni võisid nädalaks lapsed koju jätta, seda enam teha ei või.

Lasteaialastele on vaja rääkida sooidentiteetidest ja kahest emast

Homoteema õpetamine ei piirdu ainult koolidega, vaid see on jõudnud ka Illinoisi lasteaedadesse. LGBTQ+ nädalal räägiti lasteaialastele näiteks nende ja teiste inimeste identideedist. Neile seletati lahti erinevaid peremudeleid, kuidas teha vahet soostatud stereotüüpsel riietusel ja mänguasjadel ning nende tähendusel. Lastele tutvustati lippe, kuidas luua suur ja elupõline sõprus homoseksuaalidega (allyship) ning erinevaid identiteete. Sellised õppekavad on suunatud kolme- kuni viieaastastele lastele.

Samuti õpetati kolmeaastastele lastele, kes on omasooihar naine (lesbi), omasooihar mees (gei) ja kes muutsooline (transsooline) inimene. Lisaks räägiti veel sellest, et peres võib olla kaks ema ja kaks isa. Sellest, et mõnikord määravad inimesed oma soo oma keha järgi ja teinekord teevad inimesed seda oma südames. Lapsi julgustati kandma teise soo rõivaid ja mängima teise soo mänguasjadega.

Aktivistide grupp Welcoming Schools saatis õpetajatele ringkirja, milles seletati, et säherduste teemade õpetamisest ei ole vaja vanemaid informeerida.

Õpetajatele saadetud juhendmaterjalides seletatakse, et “kultuuriline kompentents on 21. sajandil vajalik oskus. Sallimatu suhtumine rikub karjääri ära. Kui jutt läheb rassile, religioonile, [õige ideoloogia] keelele, sugudele või seksuaalsusele, siis peavad täiskasvanud ja õpilased selliseks vestluseks olema ette valmistatud, kasutades õigeid sõnu, mitte müüte, stereotüüpe ega solvanguid.”

AITA OBJEKTIIVI MISSIOONIL JÄTKUDA!

Tee oma annetus kohe täna! Oluline on iga annetus, sõltumata summast!