Sotsiaalvõrgu LinkedIn kaasasutaja ja pikaaegne juht Reid Hoffman ja George Soros on tuntumad nimed progressi uskuvate rikkurite seast, kelle toel käivitati teisipäeval uus "valeteabe vastane" meediaorganisatsioon Good Information Inc.
Good Information Incorporatedi (suurettevõtteks tehtud hea teave) eesmärgiks on toetada uusi meediaettevõtteid, mis takistavad väärteabe levikut, vahendab Axios.
Good Information Inc kavatseb rahastada ja aidata kasvada ettevõtetel, mis lõhuvad faktipõhise teabega kajakambreid. Üks osa uue meediaettevõtte programmist on panustamine väiksematesse kohalikesse meediaettevõtetesse.
Miljardäride meediaorganisatsiooni asub juhtima endine Demokraatliku partei strateeg Tara McGovan, kes varem juhtis skandaalidesse uppunud progressistliku vabaühendust Acronym.
Acronym oli katusettevõte, mis paigutas raha progressiusu levitamise eesmärgil kasumit taotlevatesse meedia ja tehnoloogiaettevõtetesse. Acronym käitas ühte 2020. aasta USA presidendivalimiste suurimat – eelarve oli üle saja miljoni dollari – digitaalset kampaaniat, mille eesmärgiks oli President Donald Trumpi Valgest Majast minema ajamine ja Joe Bideni võimule aitamine.
Hoffman, kes üritas 2017. aastal pettusega saada Alabama osariigist USA Senatisse, oli ka üks Acronymi toetajatest.
Good Infromation Inci esmaste jõukuritest idurahastajate seas on peale Sorose ja Hoffmani veel Ken ja Jen Duda ning investeerimisettevõte Incite Ventures.
McGovani sõnul on uue meediaorganisatsiooni rahastajad avalikud, sest "hetkel valitsevas usaldamatuse õhkkonnas on läbipaistvus tõeliselt tähtis".
Good Information Inc paigutab raha uutesse ettevõtetesse ja lahendustesse, mis keskenduvad väärteabe kriisile. Raha võidakse paigutada nii uutesse kui olemasolevatesse ettevõtetesse, mis võimendavad olemasolevate uudisteväljaannete toodangut.
Kuigi uue meediaettevõtte taga on ainult progressiusklikud investorid, soovib ettevõte McGovani sõnul toetada kogu poliitilist spektrumit katvaid üksuseid ja seda juhul, kui need levitavad faktipõhist teavet.
McGovani sõnul on tänane teabekriis palju suurem probleem kui poliitikas valitsev segadus. Aasta lõpuks nimetatakse ametisse väljaande viie liikmeline nõukogu, kus on koht ka Axiose endisel juhil. Kas nõukogu liiget nimetavad investorid ja kolm ettevõtte juhtkond.
Good Information Inc ostab Acronymilt ära kohalike meediakanalite investeerimisettevõtte Courier Newsroomi.
Courier Newsroom on progressiuskliku maailmavaatega kohalike uudiste rahastaja. Ettevõttes töötab hetkel üle kuuekümne inimese, kes veavad Ameerika Ühendriikies kaheksat kohalike uudiste tootjat.
Samuti ostab Good Information Inc Acronymilt ära väljaande FWIW, mis keskendub digimaailmas tehtud poliitiliste reklaamikulutuste teemadele.
Üritusse on kaasatud samuti nõuandev komitee, kuhu kuuluvad kaks tosinat meedia, poliitika ja tehnoloogiaeksperti. Seal on teise seas endine Barack Obama Valge Maja pressiteenistuse juht Dan Pfeiffer, meediatehnoloogiaettevõtte Civic Signal asutaja Eli Pariser, bränditurvalisuse ettevõtte Check My Ads kaasasutaja Nandini Jammi, Chicago Tribune'i endine toimetaja Mark Jacob, "vastutustundliku ja demokraatliku" tehnoloogiaettevõtluse edendamise konsultatsiooniettevõtte Accountable Tech kaasasutaja Nicole Gill.
Ettevõtte näol on tegemist ühega paljudest progressiusklike miljardäride algatustest, millega soovitakse piirata "väärteabe" levikut. Ameerika Ühendriikide ühe suurema kuulutustekanali Craiglist asutaja Craig Newmark toetab oma vabaühenduse Craig Newmark Philanthropies kaudu "faktipõhist uudiste tootmist". Endine Microsofti juht Steve Ballmer asutas 2017. aastal mittetulundusühenduse USAFacts. Apple'i juhi Steve Jobsi lesest Lauren Powell Jobsist on saanud Ühendriikide üks suurimaid meediamagnaate, kes rahastab näiteks äärmusliku progressiusu väljaannet The Atlantic ja on ka üks Axiosesse panustajatest.
Konservatiivse uudiste- ja arvamusportaali The Federalist ajakirjanik ja politoloog Tristan Justice leiab, et Good Information Inci näol on järjekordse vasapoolse "faktikontrolli" tööstuse algatusega. Faktikontrolli tööstuses osaleb maailmas üle kolmesaja organisatsiooni ja selle ainsaks eesmärgiks on progressiuskliku nomenklatuuri ning korporatiivse meedia ametliku narratiivi ainsa õige teabena kehtestamine.
Toimetas Karol Kallas