Pilt: Consumers Research

Ameerika Ühendriikide tarbijakaitseorganisatsioon Consumer Research käivitas lahenduse, mis hoiatab inimesi äärmuspahempoolsete ärklevate ettevõtete eest.

Mis küll läks Hollandi päritolu õlletootja Anheuser-Buschi sisse, et see otsustas hakata enda ühte tuntumat õllemarki Bud Light turustama libasoolise aktivistiga? Selline reklaamikampaania kujutab ränka eksimust konkreetse õllemargi tuumiktarbijate põhiväärtuste vastu. Kuid Bud Light ei ole kuidagi üksi. Terve rida Ameerika Ühendriikide suuri ettevõtteid on seadnud ennast ennastunustavalt ärkleva poliitilise agenda etteotsa.

1929. aastal asutatud Ameerika Ühendriikide tarbijakaitseorganisatsioon Consumers' Research käivitas teenuse "Woke Alerts" (ärklemise hoiatused), mis hoiatab tarbijaid ettevõtete eest, mis on võtnud omaks äärmusvasakpoolse ideoloogia. Teenuse käivitamist saadab mahukas kampaania, mille käigus tutvustatakse seda tarbijatele ja õpetatakse lahendust kasutama.

Lahenduse kasutamiseks tuleb inimesel registreeruda Consumer Researchi ilmavõrgulehel. Registreerumise järel hakatakse inimesele saatma tekstisõnumeid, mis hoiatavad ärklevale jõugule alla andnud ettevõtete eest, et nad teaksid, millised kaubamärgid nende väärtuseid ründavad. 

Lahendus peaks aitama tarbijatel mõista, mille peale on mõtet oma raha kulutada ja mille peale mitte. Consumer Research leiab, et ettevõtted peaksid seisma oma tarbijate, mitte ärklevate poliitikute ja progressiusuliste aktivistide eest. Samuti ei tohiks ettevõtete juhid tarbijakaitsjate sõnul anda järele ESG äärmuslaste nõudmistele.

Lisaks ärklemise hoiatusele antakse koos nendega ka ülevaade, mis on selliste otsuste taga ja kuidas ettevõtted sedasi oma kahtlasevõitu käitumist üritavad varjata. 

Paljudel juhtudel on ettevõtete tippjuhtide jaoks oluline ärgelda nii palju kui võimalik, sest sedasi saadakse kõrge koht ettevõtete võrdõiguslikkuse indeksis (Corporate Equality Index; CEI), mida haldab maailma suurim tähestikurahva vaimse terrori- ja lobigupp Human Rights Campaign. CEIst võib mõelda kui ESG liikumise vähem tuntud sugulasest. Kui ettevõtte juhil ei õnnestu pälvida CEI arvestuses kõrget punktisummat, siis ähvardab teda palga ja preemiate vähendamine. Samuti võivad väheneda investeeringud tema ettevõttesse, kuna kolm hiiglaslikku varahaldusettevõtet – BlackRock, Vanguard ja State Street Bank – on üdini ärklevad.

Lisaks varjavad ettevõtted võltsvoorustega eputava ärklemise taha tihti tarbijate väärkohtlemist, ebaausaid äripraktikaid, odava välismaise tööjõu kasutamist, mille hulgas on orja- ja laste töö.

Consumer Researchi sõnul peaks Woke Alerts andma ettevõtetele märku, et ärklevate "voorustega" eputamine enam neile kasu ei too ja tarbijad teavad, millist poliitilist nägemust nad oma rahaga toetavad või ei toeta. 

Consumer Research toob suurimate ärklejatena välja  Coca-Cola, Jack Danielsi, Nike'i, American Airlinesi, State Farmi, Ticketmasteri, MLB, American Expressi ja Levi'se. 

Toimetas Karol Kallas