Akio Toyoda 2021. aastal Foto: Scanpix

Toyota esimehe Akio Toyoda sõnul on ettevõtte poolt toodetud 27 miljonil hübriidautol, kui arvestada kogu elutsüklit, samasugune keskkonnamõju kui üheksal miljonil ainult akude toel sõitval elektrisõidukil. 

Toyoda sõnul on Toyota prioriteediks jätkuvalt süsihappegaasi neutraalsus ja tema hinnangul on heitmete vähendamise kasutegurit arvestades tõhusamaks lahenduseks hübriidautod kui puhtad elektrisõidukid, vahendab Breitbart

Kui auto keskkonnakoormale arvestada juurde akude- ja elektritootmisega kaasnev saaste, siis esimehe hinnangul on ühe elektriauto mõju võrreldav kolme hübriidmasina omaga.

Toyoda arvamusi tuleb vaadata Toyota "mitmiklähenemise" (multi-pathway) kontekstis, milles nähakse autodele ette erinevaid ajameid. Toyota nägemuses on vastavalt iga turu eri- ja energiatingimustele ning taristule oma koht hübriid–, laetavatel hübriid-, vesiniku kütuseelementidega- ja elektriautodel. Esimehe sõnul võivad ainult elektriautodele hoogsa üleminekuga kaasneda majandusriskid ehk liiga palju inimesi jääb töötuks. Näiteks Jaapani autotööstuses on mootorite tootmisel tänaseni oluline roll. 

Maailma suurim autotootja Toyota on puhaste elektriautode pakkumise osas küll konkurentidest maas, kuid ettevõte pakub laia valikut hübriide ja selle sisepõlemismootoriga autode vastu on jätkuvalt suur ostuhuvi. 

Saksamaa mitme viimase valitsuse energiewende tulemusel on riigi majandus saanud rängalt kannatada, kuna riigi majanduse "südameks" olnud normaalsed autotööstused ei saa sellistes tingimustes tegutseda.

2025. aasta seisuga sõidab maailmas ringi üle 20 miljoni elektriauto.

Toimetas Karol Kallas