YouTube’ile ei sobi sõna “kristlane”

“Me käivitasime oma veteranide abiteenuste reklaamimiseks YouTube’i kampaania ja seda ei lubatud teha, kuna reklaamis oli sõna “kristlane”. Hullumeelne,” ütles merejalaväelane ja võitluskunstide profisportlane Chad Robichaux, kes asutas Mighty Oaks Foundationi.

Traumajärgse stressi all kannatavate veteranide abiorganisatsiooni tabas ebameeldiv üllatus. YouTube’i keskkonnas oma teenuseid reklaamides ei lubanud Google seda teha põhjusel, et reklaami märksõnaks oli “kristlane”. Samas sotsiaalvõrgule sobis aga täpselt sama reklaam märksõnaga “moslem”, vahendab Christian Post.

Endine merejalaväelane ja võitluskunstide profisportlane Chad Robichaux, kes asutas Mighty Oaks Foundationi, kurtis Twitteris videoedastusplatvormi ilmselge kallutatuse üle.

“Me käivitasime oma veteranide abiteenuste reklaamimiseks YouTube’i kampaania ja seda ei lubatud teha, kuna reklaamis oli sõna “kristlane”. Hullumeelne!” säutsus Robichaux.

“Tsensuur peaks hirmutama kõiki ameeriklasi, nii konservatiive kui liberaale, kristlasi ja moslemeid. Selline erapoolikus on Ameerika jaoks ohtlik.”

Robichaux’ säutsu juures on ekraanitõmmis YouTube’i teatest, mis andis talle teada, et kristlane on “märksõnana sobimatu”.

“Tsensuur peaks hirmutama kõiki ameeriklasi, nii konservatiive kui liberaale, kristlasi ja moslemeid. Selline erapoolikus on Ameerika jaoks ohtlik.” Robichaux’ säutsu juures on ekraanitõmmis YouTube’i teatest, mis andis talle teada, et kristlane on “märksõnana sobimatu”.

YouTube vastas kaebusele oma ametlikult kontolt @TeamYouTubeAccount seletades, et platvorm ei luba reklaamiandjail sihtida auditooriumi nende usu järele.

“Kõiges muus pole meie reklaamipoliitikal midagi religioossete märksõnade, nagu “kristlane”, vastu,” teatati platvormi kontolt.

Selline vastus 43-aastasele Robichaux’le ei sobinud. “Me jooksutasime täpselt sama reklaami märksõnaga “moslem” ja sellega ei olnud kellelgi mingeid probleeme. Kuid “kristlane” millegi pärast ei sobinud,” kurjutas ta järgnevas säutsus. Lisaks me oleme edastanud reklaame märksõnaga “kristlane” aastaid. Ainuüksi käesoleval aastal oleme me selle märksõnaga jõudnud 150 000 inimeseni. Meie tugiteenuse sõnul on selline piirang alles nüüd tekkinud.”

Robichaux’d esindava advokaadifrima First Liberty Institute personaliülema Mike Berry sõnul on “religioossete vaadete tsenseerimine selliste sotsiaalmeedia hiidude pool nagu YouTube saanud liigagi tavaliseks ja seda lihtsalt ei tohi taluda. Kahtlused, et suured tehnoloogiaettevõtted piiravad ameeriklaste arvamusvabadust, ainult süvenevad. Me uurime käesolevat juhtumit hoolega ja otsustame, mis laadi juriidiline käik oleks otstarbekas.” Robichaux lisas, et nii islam kui teised religioossed vaated “peaksid olema võrdselt tunnustatud”.

FaithWire’ile antud intervjuus rääkis Robichaux, et tema turundusosakond üritas reklaamida “Mighty Oaks Showd”, tema abiorganisatsiooni taskuraadio järjekordset osa.

Episoodis kõlasid lood, nagu näiteks kuidas kristlik usk aitas Korea sõja veteranil Harold Baueril saada terveks. Peale reklaami tagasilükkamise teadet helistas Robichaux YouTube’i abiliinile ja sealtki anti talle teada, et “Google’i uute põhimõtete järele on sõna “kristlane” keelatud”.

Breitbartile antud raadiointervjuus rääkis Robichaux, et “meil on vaja jõuda veteranideni, kes sarnaseid programme, nagu pakume meie, hädasti vajavad. USAs on veteranide enesetapuepideemia – päevas tapab ennast kakskümmend veterani. Meil on sõjaväelaste lahutused ja traumajärgne stress (ik Post Traumatic Stress Disorder; PTSD). Meie jaoks on väga tähtis inimesteni jõuda. Me reklaamime ennast Google’i kaudu ja YouTube’is. Me kasutame märksõnu nagu veteranid, PTSD, sõjavägi. Kuna me oleme kristlik organisatsioon, kasutame me märksõna “kristlane”. Me oleme seda sõna kasutanud alates käesoleva aasta 1. jaanuarist ja möödunud laupäeval keelati see järsku ära.”

Robichaux on veendunud, et YouTube ilmutas selgepiirilist kallutatust. Mighty Oaks Foundation üllitas enese kahtluste kinnituseks täpselt sama reklaami, seekord märksõnaga “moslem”, ja see läks ilma probleemideta läbi.

“Meie reklaam on küll üleval, kuid ilma märksõnata “kristlane”. Internetis on kristlikku sisu küllaga ja neil pole ka probleeme, kui me oma sisu nende platvormil levitame. Probleem tekib siis kui me soovime reklaamida. Reklaami kaudu teenivad sellised platvormid raha. Nad peaksid olema erapooletu kanal. Nad valetavad, kui väidavad, et nad on erapooletud. Üks seltskond võib enda pooldajaid reklaamiga sihtida ja teine ei tohi.”

Alates 2011. aastast on Mighty Oaks kontakteerunud sadade tuhandete teenistuses sõjaväelastega ja nende nädalapikkuse abiprogrammi on läbi teinud sajad inimesed.

YouTube on viimasel ajal pälvinud ohtralt kriitikat konservatiivsete organisatsioonide reklaamide piiramisega ja religioosne-konservatiivsete kanalite reklaamirahast ilmajätmise tõttu.

Uudist vahendas Karol Kallas. 

AITA OBJEKTIIVI MISSIOONIL JÄTKUDA!

Tee oma annetus kohe täna! Oluline on iga annetus, sõltumata summast!