Saksa transpordiminister Volker Wissing on väga kriitiline Euroopa Liidu plaanitava Euro7 keskkonnanormi osas, kuna uus norm muudab liikuvuse „luksuskaubaks" ja ohustab töökohti.
„Regulatsioon peab liikuvust toetama, mitte takistama," sõnas Wissing. Süstemaatiline keskkonnanormide rangemaks muutmine ei ohusta mitte ainult e-liikuvuse arengut, vaid ka väga suurel arvul töökohti, vahendab Bayerischer Rundfunk.
„Kui sõidukid muutuvad aina kallimaks ilma, et see oleks seotud parema keskkonnakaitsega, siis muutub liikuvus luksushüveks," märkis Wissing. „Me vajame individuaalset liikuvust – ka tulevikus."
„Kui autotööstus hoiatab, et regulatsioon tõstab tarbetult sõidukite hinda ja takistab e-liikuvuse arengut, siis tuleb seda väga tõsiselt võtta," osutas Wissing. „Euroopa Komisjon ei saa ühelt poolt nõuda kõrgeid kliimaeesmärke ja teiselt poolt selle saavutamist reguleerimise läbi takistada," osutas Wissing. Probleem seisneb selles, et regulatsiooniga satub löögi alla ka sünteetiliste kütustega sisepõlemismootorite arendamine. „Euroopa ei tohi takistada neid tehnoloogilisi lahendusi," sõnas minister.
Eelmise aasta novembris tegi Euroopa Komisjon ettepaneku muuta autode heitestandardid rangemaks. Uute normidega peaksid ELi soovil ilmuma linnatänavatele heitekasinamad autod ja seeläbi kaitstaks puhtama õhuga linnaelanikke ning keskkonda. Uue Euro7 normiga peaks sõiduautode lämmastikoksiidi emissioon aastaks 2035 vähenema 35% ning busside ja veokite NO-heide 50%.
Baieri, Baden-Württembergi ja Alam-Saksimaa liidumaade autotootjad nõuavad Saksa valitsuselt, et too ei aktsepteeriks uusi Euro7 heitenorme.
Toimetas René Allik