Näitleja ja lavastaja Mel Gibson rääkis Joe Rogani taskuhäälingu saates oma kavandatavast filmist, mis käsitleb Jeesuse Kristuse surnuist ülestõusmist ning hea ja kurja vahelist võitlust. Seejuures kinnitas ta oma usku, et Jeesus Kristust tõusis tõeliselt surnuist üles ning tema sõnul tõendab seda ka Torino surilina olemasolu.
Gibson ütles, et tal kulus selle filmi stsenaariumi kirjutamiseks koos oma venna ja veel ühe autoriga kuus kuni seitse aastat ning see film saab olema väga ambitsioonikas. "Ma ei ole kunagi midagi sellist lugenud, see on hullumeelne värk," kommenteeris ta, võrreldes seda happerännaku ehk psühhedeelse kogemusega.
Gibson ütles, et ta tahab jutustada seda lugu alates inglite langemisest kuni viimase apostli surmani, nii et selles loos figureerivad ka põrgu ja Saatan.
Joe Rogan küsis seepeale, et kas Gibson kasutab seejuures ka ajaloolaste abi. Gibson vastas, et ta käsitleb evangeeliume kui tõendatavat ajalugu. "Mõned ütlevad, et see on muinasjutt. Teda ei eksisteerinud. Kuid ta eksisteeris. On olemas ka teised tõendatavad ajaloolised allikad väljaspool piiblit, mis kinnitavad, et ta eksisteeris," selgitas Gibson.
"Ja teine aspekt seejuures on see, et kõik evangelistid ja apostlid, kes läksid seda sõnumit kuulutama, pigem surid, kui ütlesid lahti oma uskumusest. Ja keegi ei sure vale pärast. Mitte keegi. See on osa sellest, mida ma teen… ma näitan, et keegi ei sure vale pärast," rääkis Gibson.
Rogan lisas, et surnuist ülestõusmine on see, mida inimestel on kõige raskem uskuda. Gibson on temaga selles osas nõus, et see nõuab inimestelt kõige rohkem usku. "Kes tõuseb jälle jalule pärast seda, kui teda kolm päeva varem avalikult mõrvati. Kes tõuseb jälle üles iseenda võimust. Buddha ei teinud seda värki," ütles ta.
Gibson usub, et Jeesuse ülestõusmine surnuist oli tõesti aset leidnud sündmus. Rogan küsis talt, et mis tõi ta selle uskumuse juurde… et kas see on tal alati olnud või on ta seda uurinud ning jõudnud ise selle järelduseni ajalooliste allikate põhjal. "Jah, lapsena sa võtad asju omaks pelgalt usu põhjal, kuna sind kasvatavad inimesed, kes on sinu vastu kenad ja nemad usuvad seda. Nii, et lapsena sa õpid neid asju ning sa võtad nad omaks pelgalt usu põhjal. Mul endiselt on see usk, aga kui ma sain vanemaks, siis jõudsin ma selleni läbi intellekti ja läbi lugemise ning viies asju kokku ja tuginedes lugudele ning samuti sündmustele oma isiklikus elus," selgitas Gibson.
Järgmisena tõi ta näite sellest, et teadlased tegid kindlaks Torino surilina ehtsuse. Tornino surilina on väidetavalt Jeesuse surnukeha katmiseks kasutatud lina, millele on seletamatul kombel tekkinud negatiivis inimkujutis. Gibson selgitab, et paartuhat aastat tagasi ei olnud sellist tehnoloogiat olemas, mis oleks võinud surilinale sellise kujutise jätta: "[See oli] võimas valgus, aatomiline, mis jättis riidetükile fotograafilise kujutise."
Ta lisab, et kujutisel on näha 1. sajandist pärit heebrea meest, kuna see heebrea juuksestiil pärines esimesest sajandist. Kujutisel olev mees on umbes 183 cm pikk ning tema keha oli üleni piitsutamise haavu täis ning ta oli risti löödud, nii et näha olid ka naelte poolt tekitatud haavad kätel ja jalgadel ning okaskrooni tekitatud haavad peas. Samuti pärines riidel leitud õietolm sellest piirkonnast, kus Jeesus elas ning lina kudumistehnika oli tüüpiline esimesele sajandile. Gibson oli kuulnud ka teooriat, et surilinal on näha Jeesuse silmadel kahte keiser Tiberiuse aegse mündi kujutist, mis aitaks kindlaks määrata lina pärinemise perioodi.
Gibson lisas, et Torino surilinal olev kujutis on nagu röntgenpilt, mida näeb tõeliselt alles negatiivis. Joe Rogani sõnul on huvitav ka see, et keegi ei oska öelda, kuidas seda tehti ning seda oleks ka tänapäeval väga keeruline sellisel kujul teha.
Rääkides kriisidest katoliku kirikus rõhutas Gibson, et eksisteerivad suured spirituaalsed maailmad, hea ja kuri, mis võitlevad omavahel inimkonna hingede pärast. [Sellest räägib ka tema tulevane film Kristuse ülestõusmisest – toim.] Ta esitab endale küsimuse, et miks on niivõrd vigane inimkond üldse nii oluline, et need suured maailmad meie nimel võitlevad. Ta leiab, et siin on suuremad asjad mängus ning institutsioonid, mis väidavad puudutavat jumalikku maailma, saavad olema sellest headuse ja kurjuse vahelisest võitlusest paratamatult mõjutatud ja mõnikord headus kaotab ning alati mitte teadlikult, vaid näiteks läbi mingi pettuse.
"Iga hommik, kui ma ärkan, siis ma palvetan, et ma ei petaks iseennast. Kuna sinu vaim on väga imelik koht. Ma olen alati öelnud, et sa vastutad oma teise mõtte ja oma esimese teo eest. Oma esimene mõte viska aga minema," rääkis Gibson.
Lõpetuseks tunnistas Gibson, et peab Kristuse ülestõusmisfilmi jaoks kogu oma elu muutma, sest ta ei saa ette võtta nii sügavamõttelist projekti ilma selleks ette valmistumata: "See on nagu võitluseks valmistumine… sa pead olema valmis võitluseks. Seega jah, sa pead ennast selleks spirituaalselt ette valmistama ning see nõuab ohvreid."
Gibson leiab, et vaatamata oma usu tunnistamisele ei ole ta suurepärane näide kristlasest: "Mul on oma vead ning ma eksin sageli, kuid ma pean üritama ja olema kuidagi parem, selleks, et seda filmi teha."
Kogu vestlust Mel Gibsoni ja Joe Rogani vahel saab vaadata siit:
Toimetas Martin Vaher