Robert F. Kennedy Jr-ist saab tõenäoliselt Ameerika Ühendriikide terviseminister. Tema sõnul pole sooritatud laste vaktsiinide ohutusuuringuid ja need põhjustavad rohkem probleeme, kui kujutavad riskid, mida need aitavad väidetavalt vältida.
Ameerika Ühendriikide presidendivalimiste päeval (5.11.2024) viis Tucker Carlson Donald Trumpi Mar-a-Lago kodus läbi intervjuude seeria tema lähimate kaasvõitlejatega. Teiste hulgas vestles Carlson rahvaterviseeksperdi Robert F. Kennedy Jr-iga (RFK). Muude teemade hulgas räägiti vaktsiinidest.
Ma soovin, et see oleks selge. Ma ei taha inimestelt vaktsiine ära võtta. Ma ei soovi Ameerika Ühendriikide avalikkusele sundida peale oma tahet. Kui vaktsiinid on kellelegi kasulikud, siis see inimene peab saama vaktsineeritud. Ma tagan, et see saab nii olema.
Kuid inimestel peab olema võimalus langetada teadlik valik. Nende käsutuses peab olema hea teadus, mis selgitab neile, millised on nende toodete kahjud ja kasud. Viimane on eriti oluline, kuna inimesi kästakse ennast vaktsineerida.
Aastas peavad [Ameerika Ühendriikides] neid tooteid kasutama 76 miljonit noort [alla 18-aastased inimesed], kes kõik on hea tervise juures. Vaktsiinid on seega ainus meditsiinitoode, mida peavad kasutama terved inimesed. Loomulik on tahta, et need tooted oleksid eriti head, et nendega ei kaasneks ühtegi riski, sest kui keegi on haige ja tarbib arstimeid, siis kaasnevad sellega teatud ohud. Kui keegi haige ei ole, siis ei tohi teda sundida tarbima tooteid, mille turvalisus pole raudkindel. Arvestades eriti nende kasude-kahjude suhet.
Vaktsiinide probleem on selles, et esmalt võttis need kasutusele rahvatervise teenistus (Public Health Service), mis on üks kaheksast sõjaväe vormi kandvast teenistusest (Uniformed services of the United States). Sel põhjusel juhib seda teenistust ülemarst (surgeon general; kes on Ameerika Ühendriikides sõjaväelane). Vaktsiinid tõi avalikku kasutusse rahvatervise teenistus ja õhutas inimesi neid kasutama tsiviilkaitselahendusena Ameerika Ühendriikide vastu suunatud bioloogiliste rünnakutega kaasnevate ohtude ennetamiseks. Rahvaterviseteenistus soovis tagada, et kui Venemaa ründab Ameerika Ühendriike Siberi katku või mõne muu bioloogilise relvaga, oleks neil kiirkorras võimalik koostada vaktsiin ja kasutada seda ilma regulatiivsete piiranguteta 220 miljoni ameeriklase peal.
Normaalsete meditsiinitoodete puhul kulub turule jõudmiseks umbes kaheksa aastat, sest see peab läbima topeltpimedad platseebo-kontrollitud uuringud. Nende puhul on vajalik teha kindlaks pikaajalised mõjud. Iga meditsiinitootega kaasneb hulgaliselt mõjusid, millel on pikaajalised diagnostilised horisondid ja pikad inkubatsiooniperioodid. [Covidi ajal] ei soovitud neid katseid läbi viia, kuna kinnitati, et tegemist on riikliku hädaolukorraga. See on põhjus, et ravimiks nimetamise asemel kutsutakse neid aineid biotoodeteks (biologicals) ja bioloogid vabastatakse litsenseerimisele eelnevatest ohutusuuringute (pre-licensing safety study) tegemise kohustusest.
See on põhjus, miks ükski 72 vaktsiinist, mis kuuluvad Ameerika Ühendriikides laste vaktsineerimise programmi, pole kunagi läbinud litsenseerimisele eelnevaid ohutusuuringuid, mis on platseebokontrollile allutatud uuringud, mille tulemusi võrreldakse päris platseeboga. Seega on kõik valesti, sest see tähendab, et mitte keegi ei tea, millised on nende toodete [laste vaktsiinide] ohuprofiilid. Seepärast mitte keegi ei räägi inimestele, et need tooted põhjustavad rohkem probleeme kui ohud, mida need väidetavalt ära hoiavad.
See on põhjus, kui ma peaksin saama Ameerika Ühendriikide valitsuses selle töö, miks ma kannan hoolt selle eest, et sellised ohutusuuringud viiakse lõpuks läbi ja selliste toodete järelvalvekomisjonides poleks huvide konfliktidesse mässitud inimesi. Selliste toodete turule lubamine peab olema seotud päris teadusega ja Ameerika Ühendriikide arstid ning patsiendid peavad olema täpselt kursis, millised on iga vaktsiini kasud ja kahjud, milliste teadmiste toel nad saavad langetada mõistuspärase otsuse.
Tõlkis Karol Kallas