Volvo tippjuhi sõnul kaasneb elektriautode tootmisega 70 protsenti rohkem heitmeid kui bensiiniautode tootmisega ja elektriauto "süsinikuneutraalseks" sõitmiseks kulub neli kuni seitse aastat.
Kui ettevõtte täiselektrilist mudelit C40 laadida ainult "rohelise" elektriga, siis väidetavalt sõidetakse liigne süsihappegaasi heide maha 50 000 kilomeetriga ja kui tavalise energiaseguga, milles on keskmiselt 60 protsenti fossiilkütuseid, siis 110 000 kilomeetriga, vahendab Ühendkuningriigi majandusuudiste kanal This is Money.
Loomuliku Volvo bensiiniauto tootmise käigus paiskub õhku 27 tonni süsihappegaasi ja elektriauto XC40 puhul on lenduva CO2 kogus 59 tonni. Kui arvestada keskmise briti aastase läbisõiduga, mis on ümmarguselt 12 000 kilomeetrit, siis kulub elektriautoga süsihappegaasi tasakaaluni jõudmiseks – elektriauto kasutamise käigus heitmeid ei tekita – rohelise elektri puhul neli ja tavalise elektrisegu puhul üheksa aastat.
Suurema heitekoguse põhjustavad peamiselt akude tootmine ja elektriautode suurem alumiiniumi maht.
2021. aastal moodustas elektriautode müük Volvo autodest 3,7 ja 2022. aastal 10,9 protsenti. Hiina Rahvavabariigi ettevõttele Zhejiang Geely Holding Group kuuluv Volvo müüs 2022. aastal kokku 615 121 sõidukit.
Amservi tegevjuht Rene Varek avaldas aprilli keskel arvamust, et uue auto ostjad peavad arvestama, et see kestab kuskil 3-4 aastat.
Toimetas Karol Kallas