2016. aasta USA valimistsükkel jääb igavesti peavoolumeedia häbiplekiks. Võib-olla jääb see ka aastaks, mil peavoolumeedia lõplikult uusmeedia ohvriks langes, kirjutab Karl-Gerhard Lille ajakirjas Diplomaatia.
Lille sõnul osutus Ameerika peavoolumeedia sisuliselt demokraatliku partei suhtekorraldusosakonnaks – kuid mitte ainult meedia, vaid ka popkultuur ja poliitikud ründasid Donald Trumpi lakkamatult, soosides häbitult ühte kandidaati – Hillary Clintonit. "Jäi mulje, et kogu meedia-kultuuri-valitsusaparaat on üks suur organ, mis teenib ainult ühe kollektiivi huve."
Konflikt progressivistide ja konservatiivide vahel ongi niivõrd terav, sest progressiivsed ideed ja väärtused on kollektivistliku elemendi tõttu konservatiivse libertaarsuseideaaliga vastuolus.
"Kultuuride kokkupõrge Ameerikas seisneb preskriptiivse kollektivismi ja liberalistliku individualismi vastuseisus. Esimest esindab progressivism, mille kohaselt peavad kõik võrdsed olema, teist konservatism, mille kohaselt peavad kõigil võrdsed võimalused olema," selgitab Lille ja lisab:
"Konflikt progressivistide ja konservatiivide vahel ongi niivõrd terav, sest progressiivsed ideed ja väärtused on kollektivistliku elemendi tõttu konservatiivse libertaarsuseideaaliga vastuolus."
Lille hinnangul on alanud kallutatud ja propagandistlikuks muutunud vanameedia hääbumine. Traditsioonilise meedia kõrvale on kerkinud uusmeedia, mille peamiseks elatusallikaks on sotsiaalmeedia. Kui The New York Timesi ja The Washington Posti sugused väljaanded saavad rahasüste miljardäridest omanikelt, siis uusmeedia sõltub ennekõike lugejate annetustest, märgib Lille.
Kui The New York Timesi ja The Washington Posti sugused väljaanded saavad rahasüste miljardäridest omanikelt, siis uusmeedia sõltub ennekõike lugejate annetustest.
"Donald Trumpist sai esimene sotsiaalmeediapresident nii, nagu John F. Kennedyst sai esimene telepresident. Debatt, narratiiviloome ja sõnavabadus pole enam vanameedia pärusmaa. Kui Trump oma toetajaid tõsiselt alt veab, võib uusmeedia veel radikaalseimad isikuid kandidaatideks upitada. Vanameedial on viimane aeg kajakambrist välja tungida, sest nende luigelaul on peagi kätte jõudmas," kirjutab Karl-Gerhard Lille.
Loe lähemalt siit.