Deutsche Welle peakorter Bonnis. Foto: Wikipedia

Saksamaa riiklikult rahastatav rahvusringhääling Deutsche Welle käivitab peatselt ungarikeelse programmi, avalikustas laupäeval 20. veebruaril DW juht Peter Limbourg. Otsus ei ole tema sõnul poliitiline, vaid professionaalne, kuna Ungaris on meediavabadus ohus.

Limbourgi sõnul on uue meediakanali eesmärgiks pakkuda faktipõhist informatsiooni ja reportaaže, mille eesmärgiks on seista vastu väärteabele, mis levib Ungari valitsuse suhtes sõbralikes meediakanalites. Tähelepanu keskmesse kavatsetakse tõsta LGBT ja teiste vähemuste õigused, vahendab Kesk-Euroopa uudistekanal Kafkadesk.

DW juba koostab ungarikeelset programmi ja YouTube’i kanal kavatsetakse avada märtsi lõpus. DW ülemuse sõnul kavatsetakse teha koostööd mõne Ungari kohaliku meediakanaliga, nagu varem on tehtud uudistekanalite Telexi ja 24.hu-ga.

DW avalikustas otsuse ungarikeelse kanali avamise kohta mõned päevad peale Klubradio, mis on Ungari suurim sõltumatu raadiojaam, regulatsioonide- ja seadusrikkumiste tõttu eetrist eemaldamist. Kriitikute sõnul on tegemist “viimaste valitsuskriitiliste häälte eemaldamisega Ungari meediamaastikult”.

Ungari valitsuse rahvusvahelise kommunikatsiooni ja suhete riigisekretär Zoltan Kovacs üllitas valitsuse ametlikus ilmavõrgupäevikus lühikese postituse, milles täheldab sarkastiliselt: “Saksamaa riigi ringhääling, võttes ette pisikese piiriülese seikluse, hakkab meile edastama “päris lugusid”. Seda just enne 2022. aasta valimisi. Loomulikult ei ole tegemist mitte mingisuguse Saksamaa kultuuriimperialismiga. See tähendab, mis saaks minna valesti?”

Saksmaa avaliku meedia suhtumist Ungari tänasesse valitsusse iseloomustab Orbániviha. Telesaadete juhid on Ungari peaministrit Victor Orbánit kutsunud “Hannibal Lecteriks”, sõimanud teda “idioodiks” ning kutsunud üles “tegema Euroopa Liitu ilma lollide ungarlaste ja poolakateta”.

Toimetas Karol Kallas