Maailma suurima õlletootja Anheuser-Buschi turuväärtus on tänu sooväänajast Dylan Mulvaney'i Bud Lighti reklaamile vähenenud ligi 30 miljardi dollari võrra.
AB InBevi turuväärtus langes mai lõpu seisuga 107,44 miljardi dollarini, mis on võrreldes 31. märtsiga 27 miljardi dollari võrra väiksem, kirjutab New York Post.
26-aastase Mulvaney'iga kekutav Bud Lighti reklaamikampaania algas 1. mail.
Mai oli ettevõtte aktsiatele ajaloo järjestuselt kolmas kõige sandim kuu.
Ettevõtte aktsia on oma 20-protsendilise langusega ametlikult karuturu mängumaal ja boikott pole veel lõppenud.
Lisaks Bud Lightile on müügilangus tabanud ka AB InBevi teisi õllemarke, sealhugas Budweiserit ja Michelob Ultrat. Ettevõtte aktsiate langus on kestnud kuus nädalat.
Mai neljandal nädalal langes Bud Lighti, mis enne sooväänamise reha otsa astumist oli USA enimmüüdud õllemark, müük 25,7 protsenti. Sellele eelnenud nädalal langes müük 24,6 protsenti.
Anheuser-Busch on üritanud oma kaubamärke taas jalule aidata, jagades mälestuspäeva nädalavahetusel (27.–29. mai) rabatti (rebate) kaudu tasuta laiali 15-purgiseid Bud Lighti ja Budweiseri õllereste. Lisaks ostab ettevõte tarbimisaja möödudes müüjatelt tagasi müümata jäänud õlle.
Toimetas Karol Kallas