Prantsusmaa uus seadus nõuab, et autoreklaamides hakataks soovitama autoga sõitmise asemel hoopis ratta või ühistranspordiga liiklemist, kirjutab The Local.
Alates märtsist peavad autoreklaamid sisaldama üht järgmistest sõnumitest: "Lühikeste vahemaade jaoks eelista kõndimist või rattaga sõitmist", "Mõtle oma auto teistega jagamise peale" või "Kasuta argipäeviti ühistransporti".
Sõnumid peavad olema selgelt nähtavad ja reklaamijad võivad saada reeglite rikkumise eest 50 000 eurot trahvi. Samuti peavad autotootjad ja reklaamijad edaspidi ära märkima, kuivõrd palju autod loodust saastavad.
Looduskaitsjad on aga varem soovinud lausa autoreklaamide keelustamist. 2028. aastast ongi keelatud kõige saastavamate autode reklaam, mis toodavad iga sõidukilomeetri kohta 123 grammi süsihappegaasi või üle selle. Autotootjad kulutavad jaekettide järel Prantsusmaal suuruselt teise summa oma toodete reklaamimiseks.
Hyundai Prantsusmaa haru juht Lionel French Keogh nimetas uut korda autojuhtide stigmatiseerimiseks.
Toimetas Jaanus Vogelberg