Elon Musk ja Donald Trump Pilt: X/@VigilantFox

Suurkorporatsioonid, mis lahkusid Twitteri platvormilt pärast sotsiaalmeedia keskkonna ostmist Elon Muski poolt on pärast Donald Trumpi võitu USA presidendivalimistel naasmas koos reklaamirahadega, lootuses leida soosingut Trumpi administratsiooni silmis. 

Miljardärist leidur Elon Musk ostis Twitteri sotsiaalmeedia keskkonna (tänase nimega X) 2022. aastal erakordse meediafuroori saatel, mis oli põhjustatud peaasjalikult Muski otsusest tühistada Twitteri tsensuuripoliitika, võimaldades platvormil jagada infot ja mõtteid ka poliitiliselt ebakorrektseid seisukohti omavatel isikutel. 

Torpedeerimaks Muski sõnavabaduse taastamise kampaaniat otsustasid paljud USA suurettevõtted lõpetada reklaami tellimise tsensuuripoliitikast ja "virgumisideoloogiast" (woke) taganenud Twitterist, põhjustades sedasi Muskile märkimisväärset materiaalset kahju (suurkorporatsioonide reklaamitellimuste ära langemine on tinginud Muski poolt 44 miljardi dollari eest soetatud sotsiaalmeedia platvormi turuväärtuse languse alla 10 miljardile dollarile).

2022. aastal Twitterile reklaamiboikoti kehtestanud rahvusvaheliste suurettevõtete hulka kuulusid muuhulgas sellised IT ja meediahiiud nagu IBM, Disney ning Apple. Platvormi boikoteerimise motivatsioonina märkisid kõik ettevõtted vastumeelsust Muski otsusele vallandada Twitteri tsensorid ning lubada keskkonnas levida modereerimata sisul. 

Koheselt pärast Donald Trumpi võitu 2024. novembris toimunud USA presidendivalimistel on mitmed suurkorporatsioonid aga taastamas reklaamitellimusi Trumpi meeskonna liikmeks arvatud Muski platvormil ning seda vaatamata asjaolule, et X (endise nimega Twitter) pole tsensuuripoliitikat taastanud, mis oli varemalt seatud suurettevõtete poolt reklaamitellimuste taastamise eeltingimuseks. 

Ettevõtete hulgas, mis on X-i veergudel reklaamitellimused juba taastanud või taastamas kuuluvad muuhulgas Disney, IBM, Warner Brothers, Comcast, jmt. 

Lou Paskalis, turunduskonsultatsioonifirma AJL Advisory tegevjuht ja Bank of America endine meediajuht, usub, et paljud ettevõtted, kes on teatanud oma kavatsusest tulla tagasi X platvormile teevad seda väga kalkuleeritult, et parandada sedasi oma väljavaateid võita tulevikus riigihankeid pärast Trumpi presidendiks vannutamist. 

Samuti soovivad suurkorporatsioonid võita tagasi Elon Muski kaotatud soosingu seoses X-i omaniku nimetamisega Trumpi administratsiooni peagi loodava riigiasutuste efektiivsuse osakonna (kaas)juhi positsioonile. 

„X platvormist võib saada peagi Valge Maja kommunikatsiooni ametlik kanal" sõnas üks Financial Timesi poolt usutletud reklaamiagentuuri juht, lisades, et Trumpi valimine USA presidendiks on andnud Muskile rohkem ‚legitiimsust' suurkorporatsioonide silmis nüüd, kui tal võib olla võimu nende sektorite üle regulatiivses mõttes. 

„X-i omanikul on otsene ligipääs Trumpile, mehele, kes on pikka aega aidanud oma sõpru ja karistanud oma vaenlasi," sõnas Max Willens, turu-uuringute firma Emarketer vanemanalüütik. 

Toimetas Adrian Bachmann