Foto: Scanpix

Tehnoloogiahiiule Google kuuluv videojagamisplatvorm YouTube eemaldas eile jäädavalt abordivastase portaali LifeSiteNews enam kui 314 000 tellijaga kanali. LifeSiteNews’i sõnul ei saanud nad enne kanali sulgemist ei eelnevat hoiatust ega selgitust.

“Kui sa oled konservatiivne kristlane, siis tehnoloogiahiiud vihkavad sind ja tahavad sind ära kustutada,” kirjutas LifeSiteNews’i kaasautor Doug Mainwaring oma blogipostituses, milles teavitas YouTube’i viimasest tsensuurist. “Nad on selgelt arvamusel, et sa ei peaks eksisteerima. Sind pagendatakse tänapäeva avalikult väljakult, Internetist, kus lubatakse rääkida vaid liberaalsetel häältel.”

Kuigi koos kanali kustutamisega kadusid ka kõik sinna üles laetud videod, on väljaandel õnneks kõikidest videotest varukoopiad olemas ning vähemalt osa nendest on endiselt üleval LifeSiteNews’i Rumble kanalil.

Üks YouTube’i pressiesindaja ütles väljaandele The Federalist, et LifeSiteNews eemaldati platvormilt, kuna nende kanalil esines liiga palju rikkumisi. “Me kustutasime LifeSiteNews Media kanali, kuna see rikkus korduvalt meie Covid-19 väärinformatsiooni poliitikat, mis keelab sisu, mis propageerib ennetusmeetode, mis lähevad vastuollu kohalike tervishoiuasutustega või WHO-ga,” selgitas YouTube meili teel. “Kanal mis rikub meie Covid-19 väärinformatsiooni poliitikat, saab hoiatuse, mis piirab ajutiselt üleslaadimist või otsevoogedastust. Kanalid, mis saavad kolm hoiatust 90-päevase perioodi vältel, eemaldatakse jäädavalt YouTube’ist.”

LifeSiteNews’i pressiesindaja ütles, et konto jäädava sulgemise tõttu ei tea nad, mis selle viimase hoiatuse tingis. “LifeSite on viimase nädala jooksul postitanud oma kanalile ainult mõne uue video. Ühes nendest, mis on meie kaasasutaja John-Henry Westeni saade, mainiti möödaminnes ühe katoliku piiskopi säutsu, kes rääkis abordiga seotud ravimitest ja vaktsiinidest,” selgitas LifeSite. “YouTube ei ole meid aga sellest teavitanud, kas see faktiliselt tõene märkus oli põhjuseks, miks meid platvormilt eemaldati.”

LifeSiteNews’i pressiesindaja ei selgitanud aga täiendavalt, milliseid varasemaid hoiatusi nende kanal pidi saama, et välja teenida kolme hoiatusega kaasnev karistus YouTube’ilt.

Toimetas Martin Vaher