Riigikogu liige Kai Rimmel (EKRE) leiab ERRis avaldatud arvamusloos, et Rail Balticu projekti tasuvust on valesti hinnatud ja sellele on omistatud ebareaalseid võimeid, mis pole määratud täituma.
Rimmeli sõnul soovitas 2007. aasta Taani uuring Balti riikidel jääda senise 1520 mm rööpmevahega raudteelaiuse juurde, mõni aasta hiljem tellis aga Euroopa Komisjon USA konsultatsioonifirmalt AECOM uuringu, mille lähteülesanne välistas 1520 mm laiuse raudtee ning lasi uurida vaid 1435 mm laiust varianti.
Tänaseks on Rimmeli hinnangul näha, et erinevad Rail Balticu (tasuvus)uuringud on sisaldanud tõsiseid vigu ning projekti maksumuse ja reisijateveo potentsiaali suhtes on tõsiseid küsimusi tõstatanud ka Euroopa Kontrollikoda.
Samuti on probleeme kaubaveo osas – näiteks on Soome Rimmeli sõnul loobunud RB organisatsioonis osalemisest, kuna plaan hakata kaupu tooma meritsi jääst vabaneva Põhja-Jäämere kaudu Norra Kirkenesi sadamasse ja sealt edasi läbi Soome Rail Balticuni on tänaseks maha maetud. Veel kasutaks ehitusprojekt Rimmeli hinnangul niigi defitsiitseid maavarasid, nagu liiv, kruus ja killustik.
Täismahus saab Rimmeli seisukohti lugeda ERRist.
Toimetas Jaanus Vogelberg