Sotsiaalvõrgu Facebook emafirmat Meta on veebruaris tabanud suurim USA ettevõtte väärtuse kukkumine aktsiaturgude ajaloos.
2022. aasta on Mark Zuckerbergi jaoks alanud väga halvasti: numbrid näitavad, et inimesed on Facebookist üha vähem huvitatud. Samuti tundub, et Meta Metaverse'is on juttu ja lubadusi rohkem kui tegelikult suudetakse pakkuda, vahendab tehnoloogiauudiste portaal Futurism.
Ettevõte Meta, mis varem kandis nime Facebook, aktsia kaotas teisel veebruaril, peale seda kui ettevõte teatas kasumi ja – esimest korda ettevõtte ajaloos – kasutajate hulga vähenemisest, oma väärtusest 195 miljardit dollarit (171 mlrd €).
Võrreldes vastu teist veebruari saavutatud aktsiahinna tipuga, on Facebooki aktsia tänaseks odavnenud üle 32 protsendi, ehk kukkunud 323 dollarilt 11. veebruari kauplemispäeva lõpuks 219 dollari peale. See on aktsiaturgude ajaloos ühe Ameerika Ühendriikide ettevõtte suurim kukkumine!
Metaversum on kaasa toonud ainult probleeme
Meta probleemidelt katet kergitades selgub, et ettevõtet jälitavad mitmed mured, mis kõik kokku on põhjustanud "täiusliku tormi".
Esiteks ei suutnud Facebook teist kuud järjest kasvatada oma aktiivsete kasutajate hulka. Põhjuseks on üha jõhkramaks muutuv konkurents TikToki ja teiste sotsiaalvõrgualgatustega. Samuti on peale seda, kui Apple tegi oma mobiilioperatsioonisüsteemis iOS muudatused, mille järel pole võimalik enam nii hõlbus sihitud reklaamidega kasutajaid kiusata, vähenenud Meta reklaamitulu.
Samuti pole kuhugi jõudnud ettevõtte Metaverse'i projekt. Meta kunstreaalsust (AR) ja virtuaalreaalsust ehitav üksus Reality Labs esimene finantsaruanne näitab 10 miljardi dollari (8,77 mlrd €) suurust kahjumit.
Meediaagentuuri Mindshare Worldwide divaldkonna juht Tom Johnson kirjeldab olukorda: "Investorid vaatavad neid numbreid lähedalt ja nende jaoks on tegemist esimese indikaatoriga, mis näitab, kui kaugel on Metaverse kasumit teenivast reaalsusest."
Toimetas Karol Kallas