Ühendriikides hiljuti kuulsusrikka Bud Light õlle ümber lahvatanud homopropaganda skandaal ärgitas ajakirja Newsweek läbi viima uurimuse, millest selgus, et tegelikkuses on pooled Ameerika populaarseimatest õlletootjatest sõlminud partnerluslepingud LGBTQ+ agendat propageerivate ühendustega.
Newsweeki artikkel nägi päevavalgust selle järel, kui Ameerika konservatiivsed kogukonnad käivitasid väga edukaks osutunud boikoti Ühendriikide ühe suurima õlletootja toodete vastu pärast seda, kui viimane otsustas käivitada Bud Light õllemargi reklaamikampaania koostöös transgenderi "suunamudija" Dylan Mulvaney'ga.
Mulvaney tegi promotööd innukalt, jagades oma 1,7 miljoni järgijaga Instagrami kontol Bud Lighti õllereklaami ning tänades firmat, et viimane saatis talle erieksemplari õlut, millega tähistada oma esimest aastat "naisena".
Mulvaney provokatiivne promolüke vallandas USA konservatiivsete arvamusliidrite, muusikute ja suunamudijate vastureaktsiooni, mis tabas Budi omanike rahakotti valusalt.
Kuigi boikott osutus edukaks ning saatis konservatiivide poolt välja selge signaali, selgus Newsweeki läbi viidud uurimuses, et USA 10 suurima läbimüügiga õllest omavad pooled koostööleppeid LGBTQ kogukondadega. Mis veel märkimisväärsem – kui top 10 õlle puhul võtta vaatluse alla õllevabrikute emafirmasid, siis on USA 10 suurimat õlletootjat kõik rakendatud ühel või teisel viisil LGBTQ agenda edendamisse.
USA suurima läbimüügiga õllede hulka kuuluvad: Bud Light, Coors Light, Budweiser, Miller Lite, Corona Extra, Michelob Ultra, Modelo Especial, Natural Light, Busch Light ja Busch.
Eelpool mainitutest on nii Coors Light, Budweiser, Miller Lite kui Michelob Ultra varemalt finantseerinud seksuaalvähemusi propageerivaid kampaaniaid, mis ei ole lihtsalt samaväärse tähelepanu alla sattunud. Näiteks Coors Lite on olnud aastaid Devneri peamise homopeo "Denver Pride Fest" suursponsoriks. Ka Budweiser on subsideerinud heldelt seksuaalvähemusi propageerivaid üritusi, sealhulgas London Pride'i ning Toronto Pride'i.
Toimetas Adrian Bachmann