Euroopa riikide elektriautode müük langeb järjest kiirenevas tempos ja Euroopa Komisjon seisab silmitsi järjest valjemate üleskutsetega lükata null heitmete eesmärgid edasi.
Euroopa Autotootjate Ühenduse (ACEA) kinnitusel langes Saksamaal elektriautode müük augustis 70 protsenti 27 024 sõidukini. Prantsusmaal langes akudega sõidukite müük 33 protsenti ehk müüdi 13 143 elektriautot, vahendab Telegraph.
ACEA sõnul tähendab kahe riigi "silmapaistev" müügi langus, et kogu Euroopas müüdi augustis vaid 92 627 elektriautot ehk Euroopa elektriautode müük langes võrreldes aastataguse ajaga 43,9 protsenti. Elektriautode müügi langus tingis omakorda, et igat liiki sõidukite müük langes Euroopa Liidus 18 protsenti.
Müügi languse põhjusena nähakse nende kõrget hinda, väikest sõiduulatust ja puudulikku laadimistaristut.
JATO Dynamicsi autoanalüütik Felipe Munoz leiab: "Reaalsus on selline, et kas seda vaadata ettevõtete või erakasutajate poole pealt, pole elektrisõidukid veel veenvad."
Munoze sõnul on Saksamaa elektriautode müügi langus tingitud nii majanduslikust ebakindlusest kui Euroopa Liidu poolt Hiina Rahvavabariigi elektrisõidukitele kehtestatud tollidest, mis on odavamate sõidukite hinda tõstnud.
Ta ennustas, et Saksamaa elektrisõidukite nõudlus väheneb veelgi, kuna ettevõtted loobuvad nende ostmisest.
Toimetas Karol Kallas