Saksamaa suurima autokindlustuse pakkuja Huk-Coburgi andmetel on 34% Saksa elektriautode omanikest 2024. aastal oma sõidukitest loobunud sisepõlemismootoriga sõiduvahendi kasuks.
Huk-Coburgi andmetest nähtub asjaolu, et juhtide hulk, kes on vahetamas oma elektrisõidukeid tagasi bensiini ja diiselmootoriga versioonide vastu, on aasta-aastalt kasvamas. Kui 2021. aastal pöördus sisepõlemismootoriga auto juurde tagasi 14,2% elektrisõidukite juhtidest, siis 2022. aastaks oli antud näitaja kasvanud 17,5 ning 2023. aastal juba 28 protsendini.
Sakslaste massiline loobumine elektriautodest toimub vaatamata sellele, et Liitvabariigi föderaalvalitsus on aastaid subsideerinud sisepõlemismootoritega masinatest loobumist elektrisõidukite kasuks. Programmi nimeks on pandud "kliimasõbralik transpordilahenduste transformatsioon".
Vaatamata valitsuse pingutustele on trend tagasi sisepõlemismootoriga masinate juurde ülekaalukas. Kui 2024. aastal ostsid 34% Saksamaa elektrisõiduki omanikest uueks autoks sisepõlemismootoriga masina, siis vastassuunalise sammu võtsid ette vaid 3,6% sisepõlemismootoriga autoomanikest.
Saksamaa trend on muret tekitav Euroopa Liidule, kuna vaatamata eurobürokraatide käsule keelata sisepõlemismootoriga autode müük Euroopa Liidus täielikult 2035. aastaks, on tänini vaid 2,9% Saksamaa teedel sõitvatest autodest 100% elektrifitseeritud ajamiga.
Rohepöörajatele on veelgi muret tekitavam asjaolu, et kui elektriautode ostjateks olid algselt inimesed, kes suhtusid soosivalt mõttesse sisepõlemismootoriga autost loobuda, ent kes nüüdseks on oma valikut kahetsemas, siis ülekaalukas enamus liiklejatest, kes ei ole kunagi kaalunud bensiini- ning diiselmootoriga masinast loobuda, on veelgi vähem vastuvõtlikud ideele teha seda sunniviisiliselt Euroopa Liidu diktaadi alusel.
Saksa autotööstuse eksperdi Ferdinand Dudenhofferi sõnul tähendab elektriautode müügi kokkuvarisemine Saksamaal seda, et valitsuse poolt sihiks seatud eesmärk saada 2030. aastaks Saksamaa teedele 15 miljonit elektriajamiga sõitvat masinat muutub võimatuks.
Toimetas Adrian Bachmann