Foto: Piqsels

Mitmed Ameerika Ühendriikides läbi viidud uuringud näitavad, et koolilaste tänane kirjaoskus jääb tublisti alla Covid-19 piirangute eelsele tasemele.

Haridusvaldkonna ettevõtte Amplify Education poolt läbi viidud uuringus leitakse, et suure hulga Ameerika Ühendriikide laste kirjaoskus jääb tänaseni alla enne Covid-19 ettekäändel kehtestatud piiranguid saavutatud tasemele. Samas võrreldes 2020.–2021. õppeaastaga on käesoleval õppeaastal kirjaoskus pisut paranenud, vahendab Daily Caller

Palju suurema hulga algkooli kõikide klasside (USAs 1. kuni 4. klass, mõnes osariigis kuni 7. klass) laste lugemis ja kirjutamisoskus jääb võrreldes Covid-19 eelse ajaga "kaugele maha" ning vajab "intensiivset sekkumist", leitakse uuringus.

Virginia osariigi Ülikooli (University of Virginia; UVA) poolt 2021. aasta sügisel läbi viidud kirjaoskuse sõeluuringus (Phonological Awareness Literacy Screening) tõdetakse, et õpilaste hulk, kelle lugemisoskus jääb alla keskmist taset, on selle aja, mille jooksul on õpilaste lugemisoskust jälgitud, kõige suurem. Uuringu läbi viinud teadlased nimetasid selliseid arenguid "eriti hoiatavateks" ja kirjeldasid, et kuigi käesoleval kooliaastal toimuvad tunnid taas koolides, näevad õpilased senini vaeva, et saada üle Covid-19 sulgemiste mõjust nende haridusele.    

Eriti käis lugemis- ja kirjaoskus alla mustade-, Ladina-Ameerika päritolu-, kes õppisid inglise keelt- ja majanduslikult haavatavate õpilaste seas, osutatakse UVA uuringus.

Connecticuti Capital Preparatory Harbor Lower School (kolledžiks ettevalmistav Harbori algkool) juhtide sõnul peavad lapsed, kes olid oma arengu olulistel perioodidel koolist eemal, peavad esimeses ja teises klassis kasutama lasteaialastele mõeldud õppematerjale. 

Haridusvaldkonna teadusettevõtte Curriculum Associatesi poolt 2021. aasta novembris korraldatud uuringus leiti, et peale Covid-19 ettekäändel toime pandud koolide sulgemisi on koos lugemis- ja kirjutamisoskusega maha jäänud ka kõikide klasside laste matemaatika oskused.  

"Kui võrrelda varasema tasemega, siis palju rohkem õpilasi ei suuda hakkama saadud oma klassi tasemele mõeldud õpiülesannetega," leitakse uuringus. Eraldi tuuakse välja, et "hariduse seisukord Covid-19 sulgemiste ajal võimendas" õppimise ebavõrdsust värviliste- ja madalama sissetulekuga kogukondade õpilaste seas. 

Oma viit last kodus ise õpetav Bethany S. Mandel kirjutab sotsiaalmeedias: 

Te soovite õpetada lapsi lugema, samal ajal kui teie enda ja nende suud on olnud aasta aega maskidega kaetud. Lisaks pole toimunud [füüsilisel kujul] koolitunde. Jah, see on murettekitav, kuid seda oli võimalik täiesti ette ennustada.

Toimetas Karol Kallas