Audi Q8, elektriline SUV Foto: Scanpix

Euroopa Parlamendi roheliste fraktsiooni liige Karima Delli tegi mitmeid väga küsitavaid ettepanekuid, mis puudutavad autoliiklust ja juhilubasid.

Karima Delli juhib Euroopa Parlamendis nn juhilubade suuniste läbirääkimisi. Delli on välja tulnud ideedega, mis on pannud kulme tõstma ka tema fraktsioonikaaslastel, märgib Die Welt

Mõned näited tema pakutust. Esiteks peaks üle Euroopa kehtima reegel, mille kohaselt ei tohiks algaja autojuht sõita kiiremini kui 90 km/h ja lisaks oleks algajale keelatud autosõit keskööst kuni kella kuueni hommikul.

Teiseks tuleks edaspidi SUV (ehk maastur) ostmiseks saada eriluba ehk laiemas plaanis toodaks B-kategooria autode kaalupiir 3,5 tonnilt 1,8-le tonnile. Kes soovib raskema autoga sõita, peaks taotlema endale „B+"-kategooria load. 

„SUV-d ei võta mitte ainult rohkem parkimisruumi ja on väiksema energiaefektiivsusega, vaid ka avarii korral on kahjud ja vigastused suuremad," leiab Delli. Erandit ei tehtaks ka suuremate pereautode või elektriautode puhul, millel juba akud kaaluvad väga palju. 

Delli ideid on juba tabanud teravad kriitikanooled. „See, mida roheliste esindaja on ette pannud, on sealpool head ja kurja ning seda võib mõista ainult rünnakuna individuaalse liikuvuse vastu," ütles Saksa kristlik-konservatiivse partei liiklusekspert Markus Ferber. „See on reaalsusest irdunud mõttetu reeglite kataloog."

Toimetas René Allik