NARAL-i abordireklaam. Foto: kuvatõmmis

George Sorose poliitilise propaganda sihtasutus kasutab Ameerika Ühendriikide presidendi Donald Trumpi ründamiseks ära Hiina viiruse pandeemiat ja aborte.

Ameerika Ühendriikide poliitlisele maastikule on lahti lastud poliitiliste tegevuskomiteede nimelised vabaühendused (Political Action Committee; PAC), millele inimesed saavad teha oma poliitiliste vaadete edendamiseks annetusi.

Barack Obama ametiajal tekkisid ka Super PAC-id, kuhu rikkad inimesed, ühendused ja ettevõtted võivad panustada piiramatult raha ja selle eest mõnele poliitilisele algatusele, parteile või kandidaadile reklaami teha. Tingimuseks on, et rahastaja ja kandidaadi vahel ei tohi olla otseseid sidemeid. Super PAC-ide “võlu” on selles, et annetajad jäävad suuremas osas varjatuks. Teada on küll Super PAC-ide “omanikud”, kuid annetajatest miljardäride, ametiühingute, korporatsioonide jne annetused jäävad varjatuks.

Föderaalse Valimiskomisjoni (Federal Election Commission; FEC) andmetest selgub, et Sorose Democracy [Super] PAC annetas miljon dollarit abordiäärmuslaste grupeeringule NARAL Freedom Fund (National Abortion Rights Action League FF; rahvusliku abordiõiguste tegevusliiga vabaduse rahastu). Saadud raha eest treis NARAL valmis reklaami pealkirjaga “Trump seab hiina viiruse ajal ideoloogia teadusest ettepoole” (Trump puts ideology over science during COVID-19), milles noored naised tõmbavad sündimata laste tapmise ja teaduse vahele võrdusmärgi ning manavad Trumpi ja vabariiklasi stiilis “nad on kogu aeg tahtnud naiste vabadused ära võtta”.

Rahastu 14. aprillil esitatud kvartaliaruandest selgub, et Democracy PAC-i ühe miljoni dollari suurune annetus oli kolme kuu jooksul selle ainus sissetulek, vahendab LifeSiteNews.

NARAL-i esindajate sõnul on nende poliitilise tegevuskomitee (FF) eesmärgiks kulutada 2020. aasta presidendi, Kongressi, Senati ja osariikide valimiste peale kokku 35 miljonit dollarit. Sihikule võetakse Arizona, Colorado, Maine’i, Michigani, Minnesota, Georgia, Iowa, ja Põhja-Carolina valijad.

NARAL-i sõnul keskenduvad nad naistele ja teistele kergesti mõjutatavatele valijagruppidele, kelle jaoks on soojätkamisõigused tähtis teema.

Uudise kirjutamise hetkel on NARAL-i reklaami vaadanud 1962 inimest ja NARAL-il on YouTube’is 1760 tellijat. Sotsiaalvõrgus Twitter jälgib organisatsiooni üle 202 tuhande inimese.

Toimetas Karol Kallas