Foto: Vimeo kuvatõmmis

Prantsuse kosmeetikahiid L’Oréal andis teada, et eemaldab oma nahahooldustoodetelt sõnad nagu “valgendav”, et väljendada solidaarsust USAst alguse saanud ülemaailmsete rassismivastaste massimeeleavaldustega, vahendab Breitbart London.

Ettevõte andis laupäeval teada, et on “otsustanud eemaldada kõigilt oma õhtustelt nahatoodetelt sõnad valge/valgendav ja hele/heledanahksus/helendav”.

L’Oréal otsus järgneb Inglise-Hollandi ettevõtte Unilever sarnasele sammule neljapäeval. “Me mõistame, et sõnade “hele” ja “valge” kasutamine propageerib ühtset iluideaali, mida me ei pea õigeks ning millele me soovime reageerida,” põhjendas otsust Unileveri ilu- ja isikuhooldustoodete president Sunny Jain.

Kosmeetikahiid on üks paljudest ettevõtetest, mis on sattunud ülemaailmsete rassismivastaste massimeeleavalduste raames kriitika alla. Näiteks andis tervishoiuskonglomeraat Johnson & Johnson eelmisel nädalal teada, et lõpetab oma tootesarjade Neutrogena Fine Fairness ja Clean & Clear Fairness müügi, mida reklaamitakse küll tumedate nahalaikude eemaldajatena kuid kasutatakse ka naha helendamiseks.

Varasemalt kirjutas L’Oréal sotsiaalmeedias, et “seisab solidaarselt mustade kogukonnaga ja igasuguse ebaõigluse vastu” ning et “oma hääle kuuldavaks tegemine on seda väärt”. See Twitteri postitus pälvis aga negatiivset kriitikat neilt, kelle arvates on ettevõtte ärimudel ja reklaam keskendunud valgetele klientidele.

Toimetas Martin Vaher