Foto: Piqsels

Mitmed Ameerika Ühendriikide suurimad ettevõtted hoiatavad kliente emadepäeva eest ja teevad samal ajal oma kodulehtedel reklaami omasooiharusele ning muudele tähestikurahvaga seotud "eripäradele".

Uudistekanal Arizona Informer on oma Twitteri lõimes postitanud mitmete suurte ettevõtete, nagu Kroger, Levi Strauss, DoorDash ja sarnased sõnumeid, mis nimetavad isade- ja emadepäeva "tundlikeks aegadeks" (sensitive times) ja märgivad ära, et nimetatud pühad võivad "inimesi isegi ärritada", vahendab Christian Post

Kõnealuste suurettevõtete sõnumite ühisosaks on võimalus loobuda isade- ja emadepäevaga seotud ettevõtte poolt saadetavatest sõnumitest.

Näiteks saatis Krogeri omanduses olev Fry's Food Store klientidele sõnumi: "Me saame aru, et emadepäev ja isadepäev võivad mõne inimese jaoks kujutada tundlikku aega. Kui te soovite loobuda meie sõnumitest ja tõuketeadetest, mis puudutavad nimetatud tähtpäevi, vajutage allolevale nupule. Ärge muretsege, meie kõik ülejäänud sõnumid jõuavad jätkuvalt teieni."

Samas on ettevõtte kodulehe üks osa pühendatud tähestikurahva uhkuse kuule ja Inimõiguste Kampaaniale (Human Rights Campaign; HRC). Esitatud on nii tähestikurahva viimane libasooliste kolmnurgaga lipuversioon kui HRC võrdusmärgiga "võrdsuse" lipp. HRC seisab samuti vihaselt samasooliste paaride laste kasvatamise õiguse ja "abielu" eest.

Levi'se teavitustest loobumise sõnum püüab olla rahvalikum: "… enne kui me hakkame teid pommitama emadega seotud sisuga, pöördume me esmalt teie poole. Me teame, et emadus ja kõik sellega seotud tunded võivad olla keerulised ja mõnda inimest isegi ärritada. Viimane asi, mida me teha soovime, on saata teile õnnitlev "ahhoi, ema" energiat täis sõnum, samal ajal kui see ei lähe kokku teie tunnetega."

Kui midagi võrdluseks tuua, siis eelmisel aastal tähestikurahva "uhkuse" kuul hakkas Levi's müüma "soovaba seelikut", et "igaüks, kes tahab kanda seelikut, saaks kanda seelikut".

San Francisco ettevõte DoorDash, pöördus klientide poole sõnumiga, et nad saavad aru, et emadepäev on mõne inimese jaoks raske aeg.

Eelmisel aastal korraldas ettevõte "uhkuse" kuul "naisteriideid kandvate meeste bingo" üritusi ja ettevõte nimetati HRC poolt üheks parimaks tähestikurahvale tööd pakkuvaks ettevõtteks.

Miks ettevõtted inimestele selliseid sõnumeid saadavad? 

Progressiusuliste häälekandja NPR selgitab, et isade- ja emadepäev tuletab paljudele inimestele meelde koroonaviiruse epideemia ajal kaotatud lähedasi ja nii paljud ettevõtted annavad võimaluse loobuda nimetatud päevadega seotud sõnumitest.

Sellised loobumist pakkuvad sõnumid on tekitanud teatud vastukaja ka konservatiivsetes ringkondades. Näiteks küsib konservatiivne ühiskonnategelane Charlie Kirk: "Aga kas meil oleks võimalik loobuda uhkuse kuu rämpspostistki?"

Toimetas Karol Kallas