Tööandjate keskliit: Eestis ei ole autostumise probleemi, mida peaks automaksuga lahendama
Tööandjate keskliit saatis rahandusministeeriumile arvamuse automaksu kohta, milles tuuakse välja mitmed maksuga seotud negatiivsed küljed.
Tööandjate keskliit saatis rahandusministeeriumile arvamuse automaksu kohta, milles tuuakse välja mitmed maksuga seotud negatiivsed küljed.
Riigikogu liige Varro Vooglaid (EKRE fraktsioon) saatis peaminister Kaja Kallasele (Reformierakond) avaliku kirja, milles juhtis tähelepanu tõsiasjale, et automaks tabaks kavandatud kujul eriti valusalt suuri perekondi ning seeläbi karistaks lasterikkust viisil, mida on võimatu näha kooskõlalisena põhiseaduses sätestatuga, mille kohaselt on lasterikkad pered riigi erilise hoole all.
Valitsuse maksukirves karistab eelkõige maal elavaid suurperesid, mis on otseselt põhiseaduse vastane tegevus, nendivad saates "Fookuses" Markus Järvi ja Varro Vooglaid.
Röövellik automaks nöörib kõige rohkem neid, keda normaalne riik peaks hoopis hoidma – hajaasutusaladel elavaid maainimesi ja suurperesid, nendivad Markus Järvi ja Veiko Vihuri Objektiivi raadiosaates.
Automaks kütab kirgi nii majanduslikust, ideoloogilisest, regionaalsest kui ka üksikisiku hakkamasaamise aspektist.
Valitsuse jõhkra automaksu toimel muudetakse maal elavatele inimestele ja suurperedele elutähtis sõiduvahend luksusesemeks.
Automaksu puhul pole mõtet rääkida keskkonna säästmisest.
Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) esimees Martin Helme kritiseerib tugevalt valitsuse kavandatavat automaksu, mis hakkaks inimeste taskutest võtma igal aastal umbes 500 kuni üle 1000 euro.
Eesti Autoomanike Liidu juhatuse hinnangul on automaksu kehtestamine olukorras, kus selle vastu koguti enam kui 77 tuhat allkirja ning kus enne valimisi selleteemalist arutelu ei peetud, ühtlasi nii vastutustundetu kui ohtlik pretsedent.
Rahandusminister Mart Võrklaev sõnas tänasel pressikonverentsil, et mootorsõidukimaksu eesmärk on autode keskkonnamõju vähendamine ja linnades autode omamise vähendamine.