Rootsi autotootja Volvo on loobunud oma plaanist saada 2030. aastaks täielikult elektriautode tootjaks, kuna tarbijate nõudlus puhtalt elektriautode järele on oluliselt langenud.
Volvo on loobunud oma plaanist müüa 2030. aastaks üksnes elektriautosid, kuna nõudlus üksnes akutoitel töötavate autode järele on selgesti langustrendis.
Elektriautode tootmise vähendamise teate järgselt langes Volvo aktsiate väärtus 4% võrra, süvendades kuu pikkust 16% langustrendi.
Muuhulgas teatas Volvo ka pettumust valmistavast esimese kvartali tulemusest, hoiatades ka teise kvartali ootuspärasest madalama käibe ja kasuminumbrite eest.
Rootsi autotootja on modifitseerinud oma strateegiat, seades oma uueks eesmärgiks müüa 2030. aastaks 90–100% ulatuses sõiduvahendeid, mis ei ole kõik täielikult elektrifitseeritud, ent kätkevad endas ka elektriajamit.
Ettevõte juhtkond märkis, et 26% Volvo toodangust on tänaseks täielikult elektriautod, mis on suurim osakaal preemium klassi autotootjate seas.
Kasvav nõudlus bensiini-elektri hübriidsõidukite järele ning puhtelektriliste autode vähenev taskukohasus on avaldanud survet elektriautode tootjate kasumimarginaalidele kogu maailmas.
Tuntud elektriautode tootja Tesla kasumimarginaalid on alates 2023. aastast pidevalt vähenenud, samas kui ettevõtte kasv on tuntavalt aeglustunud.
Ka Tesla tegevjuht Elon Musk on tunnistanud tarbijate eelistuste nihkumist 100% elektriautodelt hübriidsõidukitele.
„On selge, et üleminek elektrifitseerimisele ei ole lineaarne ning kliendid ja turud liiguvad erineva kiirusega. Me oleme jätkuvalt pragmaatilised ja paindlikud, säilitades samal ajal tööstuse juhtpositsiooni elektrifitseerimise ja jätkusuutlikkuse valdkonnas," märkis Volvo juhtkond oma pressiteates.
Volvo Cars, mis kuulub Hiina kontsernile Geely, on viimane suur autotootja, kes vähendas oma ambitsioonikaid plaane puhtalt elektriautodele üleminekuks. Vaatamata sellele on Volvo kinnitanud oma pühendumist saavutada ettevõttena "netonulli" eesmärgi täitmine 2040. aastaks.
Käesoleva aasta juulis hoiatas ka Prantsuse autotootja Renault tegevjuht Luca De Meo, et kliendid ei ole tänase seisuga veel valmis akutoitel liikuvatele sõidukitele üle minema.
De Meo kutsus üles paindlikumale ajakavale, viidates sedasi Euroopa Liidu poolt seatud eesmärgile toota 2035. aastast vaid elektriautosid.
Ka Saksa sportautode tootja Porsche on tänase seisuga taganenud oma eesmärgist müüa juba lähitulevikus 80% ulatuses vaid elektriautosid, samal ajal kui suurtootjad Ford ja Fiat on väljendanud seisukohta, et plaanid minna juba 2030. aastaks üle täielikult elektriautode tootmisele on määratud liigse ambitsioonikuse tõttu luhtuma.
Toimetas Adrian Bachmann