Riigikogu Tallinna-Helsingi püsiühenduse toetusrühma liikme Henn Põlluaasa sõnul peaks Eesti riik rahvusvahelise ühistranspordi arendamisel hakkama lähtuma tulevikulahendustest.
Neljapäeval, 20. aprillil, kell 12–13.30 korraldab riigikogu Tallinna-Helsingi püsiühenduse toetusrühm riigikogu konverentsisaalis konverentsi, kus ettevõtte Hyperloop Technologies asejuht Alan James tutvustab Hyperloop One transpordivahendi tehnoloogiat.
Põlluaasa sõnul on Hyperloopi tehnoloogia arendus ja maksumus jõudnud tasemele, kus selle lahenduse kasutamist tasub hakata tõsiselt kaaluda.
"Kui Tallinn-Helsingi raudteetunneli rajamine merealusesse graniiti läheks maksma ligi 15 miljardit eurot, siis Hyperloopi betoonist toruelementide rajamine mere põhja tuleks vähemalt seniste hinnangute põhjal mitu korda odavam," ütles Põlluaas. "Kuna Hyperloopi planeeritav kiirus on 1200 km tunnis, oleks Tallinna ja Helsingi vahel liikumine vähem kui kümne minuti küsimus."
Hyperloopi kaasaegsete lahenduste taustal on Põlluaasa sõnul eriti groteskne, et valitsus püüab jõuga läbi suruda Eesti majandusele ja loodusele selgelt kahjulikku Rail Balticut.
"Rail Baltic sobiks Hyperloopi taustal pigem muuseumieksponaadiks kui sajandiehituseks. Hyperloop, mis kulgeb kõrgemal kõikidest teedest, ei tükelda läbipääsmatu seinana maad, mida ta läbib, ja ei vaja seetõttu raudteetamme, maanteesildu ega -tunneleid. See asjaolu võimaldab viia liine üle looduskaitsealade ja see kompenseeriks ka kasutatava tehnoloogia maksumust. Tallinnast Berliini jõuaks ligi tunniga."
Põlluaas märkis, et Los Angeleses on projektiga juba alustatud ning Ühendriikides räägitakse plaanist katta kogu riik Hyperloopi võrgustikuga.
"Tõsiselt kaalutakse trassi rajamist muu hulgas Pariisi ja Amsterdami ning üle mere Helsingi ja Stockholmi vahele. Poolas arutatakse Gdanskist Krakovisse nn Hyper Polandi ehitamist. Loomulikult on Hyperloopi tehnoloogia veel arendusjärgus, aga Eesti võiks end näidata riigina, kus osatakse ette mõelda."
Hyperloop on postidel asetsevates vaakumtorudes magnetitel hõljuv ja nende mõjul liikuva müravaba rong, millel puudub hõõrde- ja õhutakistus ja mis võimaldab kiirust üle 1000 km tunnis. Hyperloopiga saab transportida nii reisijaid kui ka kaupa.